Ingezonden persbericht
Persbericht
10 nieuwe namen in Top-100 Lekker
Hoofddorp, 21 oktober 2011 - Lekker 2012 komt binnen een paar weken uit en de spanning stijgt. Dan weten we welke restaurants tot de 500 beste van Nederland horen en welke 100 restaurants een plek hebben veroverd op de felbegeerde ranglijst: de Lekker Top-100.
Het was een woelig jaar en daardoor ontbreekt in de gids een aantal bekende namen. Desondanks staan er ook 52 nieuwe restaurants in de gids. In de Top-100 worden 10 nieuwe namen verwelkomd waarvan Pure C in Cadzand van Sergio Herman de hoogste binnenkomer is.
Nieuwe binnenkomers
Andere hoge nieuwe binnenkomers zijn Wereldmuseum in Rotterdam - het restaurant waar driesterrenchef Cees Helder zijn medewerking aan verleent - en Bij Jef in Den Hoorn. De hoogste stijger dit jaar binnen de Top-100 is restaurant 't Nonnetje in Harderwijk.
Verschuivingen
Ook dit jaar is er op hoog en creatief niveau gekookt in Nederland waardoor het druk is aan de top. In de Top-20 heeft dat geleid tot 3 nieuwe namen en een flink aantal verschuivingen. Net als vorig jaar staan er 19 restaurants op de drempel voor een plaats in de Top-100.
Lekker 2012 ligt binnenkort in de winkel en kost ¤ 12,95. Lekker is de meeest geraadpleegde restaurantgids van Nederland.
Sanoma Media Netherlands
Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, customer media, televisiezenders, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sinds 29 juli 2011 is Sanoma (67%) eigenaar van SBS Nederland, samen met partner Talpa (33%).
Het portfolio van Sanoma Media bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, Net5, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl, SBS 6, Startpagina.nl en Veronica magazine.
Sanoma Media is een grensverleggend mediahuis, dat met haar expertise, creativiteit en aansprekende content adverteerders de juiste context biedt om hun doelstelling te realiseren. Met de toevoeging televisie kan nog meer worden ingespeeld op de multimediale behoefte van de consument en de adverteerder. Meer informatie over Sanoma Media Netherlands vind je op www.sanomamedia.nl
Sanoma Media Netherlands B.V. maakt deel uit van de Sanoma Group, een veelzijdige mediaorganisatie die informatie, educatie en entertainment verzorgt voor miljoenen mensen in meer dan twintig landen.
Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomamediaNL
Noot voor redacties
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (
Ingezonden persbericht