Ingezonden persbericht
** PERSBERICHT **
Nederlandse studentondernemers verenigen zich
'Je doel bereiken door contact te houden'
Den Haag, 21 oktober 2011
Je netwerk kan niet groot genoeg zijn. De contacten die je opdoet tijdens je studie kunnen je later nog wel eens heel goed van pas komen. Oud-deelnemers van studentenbedrijven hebben zich daarom verenigd in een alumninetwerk: de Jong Ondernemen Alumni. Door het organiseren van activiteiten en bijeenkomsten blijven ze ervaringen delen en wordt hun wereld groter.
De alumnivereniging Jong Ondernemen Alumni brengt ondernemende mensen bij elkaar. Ze hebben allen aan een project van de stichting Jong Ondernemen meegedaan tijdens nu studie aan een MBO, HBO of WO-instelling. Jong Ondernemen biedt onderwijsprogramma's aan van basisschool tot universiteit om jonge mensen ondernemender te maken. 'Voor veel studenten is het meemaken van een project van Jong Ondernemen een belangrijke gebeurtenis. Je ontdekt wat je echt leuk vindt en ziet wat het ondernemerschap te bieden heeft' aldus Cees Pille, directeur van Jong Ondernemen. Pille: 'Daarom is het zo goed om contact te blijven houden als je het project afgerond hebt, om die ervaring die je samen hebt ook samen uit te bouwen en dichterbij je doel te komen.'
De alumni zullen een aantal keer per jaar bij elkaar komen om te netwerken en bijvoorbeeld te luisteren naar een gastspreker. Daarnaast is het de bedoeling dat er tal van informele activiteiten ontstaan. 'Met Jong Ondernemen Alumni faciliteren we een netwerk waarin studenten elkaar kunnen vinden om te ontdekken en wie weet samen te ondernemen!' zegt Jochem Hoogenboom, voorzitter van het alumninetwerk.
Eerste alumni-bijeenkomst
Aanstaande maandag, 24 oktober, komen de alumni bij elkaar in het hoofdkantoor van ABN-Amro in Amsterdam. Onderwerp is dan 'de succesfactor': wat zorgt ervoor dat mensen succesvol worden in wat ze doen? Twee inspirerende, creatieve én jonge ondernemers geven hun visie hierover en delen hun ervaringen met de alumni. Zowel Jaspar Roos, Chief Inspiration Officer van Dialogues Incubator, de corporate venturing en open innovatie groep van ABN AMRO, als Sietse Bakker, ondermeer auteur van het boek How To Live Wow!?, geven inhoudelijk invulling aan de avond. ABN AMRO is hoofdsponsor van Jong Ondernemen en maakt ook deze alumni-bijeenkomst mogelijk.
Ambassadeurs
Naast een netwerk van ondernemende mensen zijn de Jong Ondernemen Alumni de ambassadeurs van de stichting Jong Ondernemen in bedrijfsleven, onderwijs en overheid. Ze zetten zich vrijwillig in om bijvoorbeeld te jureren op marktdagen, gastlessen te geven en studentenbedrijven of het basisschoolproject kids in bizz te begeleiden. 'Op die manier heb je een enorme kennisoverdracht. Wat je hebt geleerd kun je meteen doorgeven' aldus Hoogenboom. Het bestuur van de alumni komt van binnenuit: een wisselend team van alumni nemen de verantwoordelijkheid voor de organisatie. Hoogenboom: 'Het is echt een club voor en door jonge, ondernemende mensen.'
einde bericht