Gemeente Harlingen
voorbereiding in een nieuw jasje
Bedrijven Contactdagen start voorbereiding in een nieuw jasje
Bedrijvencontactdagen 2012
De Bedrijven Contactdagen vernieuwt zich de komende jaren. Nog meer dan
nu moeten deze twee netwerkdagen vetgedrukt staan in de agenda van elke
ondernemer, directeur of accountmanager in Noord-Nederland. Het
evenement trekt al jaren rond de 20.000 bezoekers, meer dan wie dan ook
te woord kan staan. Nu is het tijd om de kwaliteit van de gesprekken te
verhogen. Op 20 & 21 maart zijn in het WTC Expo te Leeuwarden de eerste
vernieuwingen zichtbaar.
Bcd.nl
Allereerst is er de vernieuwde website, het startpunt voor een deelname
of bezoek. Het kersverse logo, de simpelere indeling en de nieuwe
huisstijl zorgen voor de juiste look and feel, maar ook voor een
verbeterde vindbaarheid van informatie.
Voor en door ondernemers
De BCD betrekt standhouders en bezoekers veel actiever dan voorheen bij
de organisatie, om beter te kunnen inspelen op hun wensen en samen een
prachtevent neer te zetten. Een symbolisch voorbeeld is de
logowedstrijd, waarbij volgers van @contactdagen op Twitter en leden
van de LinkedIn groep Bedrijven Contactdagen stemden op hun favoriete
logo voor de BCD. Het winnende logo prijkt nu op de nieuwe site.
Samen brainstormen
Willem van Muylwijck, directeur: "Via Twitter en onze LinkedIn groep,
die al zo'n 800 leden telt, komen we graag te weten wat onze relaties
verbeterd willen zien." Behalve online zal ook op de beursdagen zelf
via een superbrainstorm met ongeveer 250 deelnemers input gevraagd
worden. "We denken graag samen na over hoe we de kwaliteit van de
gesprekken op zo'n dag kunnen verhogen, met als doel resultaat halen
uit netwerken", aldus Willem van Muylwijck.
Voor iedereen toegankelijk
Ook nieuw op de komende 29^ste editie is een plein voor (startende)
ondernemers zonder personeel. Een groep, waarvoor het lastig is een
beursdeelname financieel te dragen. Speciaal voor hen ontwikkelde de
BCD een lowbudget plein, waarop zelfs ook deelname op één beursdag
mogelijk is. Zo kunnen ondernemers al voor EUR 295,- een eigen plek op
de Bedrijven Contactdagen verkrijgen. Een ontmoetingsplaats voor
klantrelaties, maar ook een kans om met andere deelnemers van dit plein
een goed gesprek te voeren.
Meer creativiteit op de beursvloer
Langzaamaan zouden eigenlijk de standaardstands moeten verdwijnen van
de beursvloer, vindt Willem van Muylwijck. "Wij willen deelname met
bijzondere stands stimuleren. Door bijvoorbeeld een jaarlijks
terugkerende wedstrijd uit te schrijven voor de meest originele,
sprekende en pakkende bedrijfspresentatie op de beursvloer."
Informatiemiddagen op locatie voor geïnteresseerde standhouders
Resultaat halen uit een beursdeelname vraagt om een goede
voorbereiding. De BCD gaat haar standhouders hier meer in begeleiden,
onder andere via filmpjes waarin aandacht wordt besteed aan belangrijke
beslissingen die standhouders moeten nemen, willen ze echt resultaat
uit de beurs halen. Om bovendien laagdrempelig informatie te
verstrekken over de kansen die de Bedrijven Contactdagen biedt, worden
informatiemiddagen georganiseerd op locatie. Op 28 oktober in Sneek, op
4 november in Drachten, op 11 november in Joure en op 18 november in
Leeuwarden. In een persoonlijk gesprek worden de mogelijkheden dan
doorgenomen. Meer informatie hierover is op de website te vinden.
---