Nieuws
18 oktober 2011
Leden akkoord cao ANWB
Eind september is aan de leden een stemformulier voorgelegd met de
vraag of zij kunnen instemmen met het onderhandelingsresultaat voor de
cao 2011/2012. Zelden heeft CNV Dienstenbond bij de ANWB zo veel
stemformulieren terug gehad. Het is duidelijk dat de cao leeft en de
betrokkenheid groot is. Het verheugt ons te kunnen mededelen dat de
leden van CNV Dienstenbond met overgrote meerderheid hebben ingestemd
met de nieuwe cao. Het zijn bewogen onder-handelingen geweest met
augustus als dieptepunt, toen een actietraject nodig was om de
werkgever te overtuigen de meest heikele punten van tafel te halen. De
komende periode zal niet minder spannend worden als de contouren en
consequenties van de nieuwe retailorganisatie bekend zullen worden.
Met de instemming van onze leden zullen wij overgaan tot ondertekening
van de nieuwe cao. Deze zal met terugwerkende kracht ingaan per 1 april
2011 en nog lopen tot 1 april 2012. De aangenomen wijzigingen in de
nieuwe cao kunt u nog teruglezen op
www.bit.ly/anwbonderhandelingsresultaat.
Dankzij de actieve betrokkenheid vanuit de winkels en de andere
afdelingen zijn de onderhandelingen succesvol afgerond. Bij de
cao-onderhandelingen is de ANWB-kaderledengroep van CNV nauw betrokken
geweest. Speciale dank gaat uit naar uw wegenwacht collega's: Alex
Wentzel en Cees Stange, die namens de CNV Kaderledengroep bij alle
cao-overleggen aan tafel hebben gezeten en mee hebben onderhandeld. Het
waren lange dagen.
Fiscaal verrekenen vakbondscontributie
Inmiddels hebben de leden van CNV Dienstenbond het bewijs van betaling
ontvangen. U kunt deze inleveren bij uw werkgever, hij zal dan uw
betaalde contributie fiscaal via het loon verrekenen waardoor u tot 40%
van de lidmaatschapskosten terug kunt krijgen. Meer informatie vindt u
hier: www.bit.ly/vakbondscontributie.
Pilot ANWB-winkels Rijswijk en Hilversum
In Rijswijk en Hilversum zijn de ANWB-winkels met de nieuwe
winkelformule van start gegaan. De pilot moet een half jaar gaan duren.
Inmiddels hebben de eerste signalen ons bereikt hoe de winkels nu zijn
georganiseerd en welke impact het heeft op de medewerkers. Bent u, of
was u, werkzaam in één van deze twee winkels of bent u bekend met de
situatie? Dan horen wij erg graag uw ervaringen met het nieuwe systeem.
Stuur een email aan h.devaan@remove-this.cnvdibo.nl. Ook een belletje
wordt erg gewaardeerd op 010-2651111. Wij hopen zo een goed beeld te
krijgen van de ontwikkelingen. Op 15 november zal de werkgever de
impact van de organisatie-wijziging op de retailmedewerkers bekend
maken. Om goede afwegingen te kunnen maken is uw inbreng van belang.
Nadat wij de inventarisatie hebben afgerond zullen wij kijken op welke
wijze wij tot 15 november het traject kunnen op pakken. Op korte
termijn komen wij er dus op terug.
Uw inbreng in de cao-werkgroepen
Er zijn veel werkgroepen afgesproken (flexibiliteit retail, roosters
alarmcentrale, pilot zelfroosteren, gratis zorgverzekeringspakketten,
leeftijdsverlof), die advies moeten gaan uitbrengen voor de volgende
cao-onderhandelingen. Als wij die besprekingen voor u ingaan zijn al uw
opmerkingen en ideeën welkom zodat wij die mee kunnen nemen. Dus heeft
u aandachtspunten of wilt u uw mening kwijt over deze onderwerpen? Mail
dan uw bestuurder.
Vragen, opmerkingen, tips
Heeft u opmerkingen, tips of vragen, dan kunt u ons altijd bellen en
mailen. Harrie de Vaan is uw onderhandelaar en contactpersoon. U kunt
hem bereiken op 010-2651111 of per email aan
h.devaan@remove-this.cnvdibo.nl.
Dienstenbond CNV