Dienstenbond CNV

Nieuws

18 oktober 2011

Leden akkoord cao ANWB

Eind september is aan de leden een stemformulier voorgelegd met de vraag of zij kunnen instemmen met het onderhandelingsresultaat voor de cao 2011/2012. Zelden heeft CNV Dienstenbond bij de ANWB zo veel stemformulieren terug gehad. Het is duidelijk dat de cao leeft en de betrokkenheid groot is. Het verheugt ons te kunnen mededelen dat de leden van CNV Dienstenbond met overgrote meerderheid hebben ingestemd met de nieuwe cao. Het zijn bewogen onder-handelingen geweest met augustus als dieptepunt, toen een actietraject nodig was om de werkgever te overtuigen de meest heikele punten van tafel te halen. De komende periode zal niet minder spannend worden als de contouren en consequenties van de nieuwe retailorganisatie bekend zullen worden.

Met de instemming van onze leden zullen wij overgaan tot ondertekening van de nieuwe cao. Deze zal met terugwerkende kracht ingaan per 1 april 2011 en nog lopen tot 1 april 2012. De aangenomen wijzigingen in de nieuwe cao kunt u nog teruglezen op
www.bit.ly/anwbonderhandelingsresultaat.

Dankzij de actieve betrokkenheid vanuit de winkels en de andere afdelingen zijn de onderhandelingen succesvol afgerond. Bij de cao-onderhandelingen is de ANWB-kaderledengroep van CNV nauw betrokken geweest. Speciale dank gaat uit naar uw wegenwacht collega's: Alex Wentzel en Cees Stange, die namens de CNV Kaderledengroep bij alle cao-overleggen aan tafel hebben gezeten en mee hebben onderhandeld. Het waren lange dagen.

Fiscaal verrekenen vakbondscontributie
Inmiddels hebben de leden van CNV Dienstenbond het bewijs van betaling ontvangen. U kunt deze inleveren bij uw werkgever, hij zal dan uw betaalde contributie fiscaal via het loon verrekenen waardoor u tot 40% van de lidmaatschapskosten terug kunt krijgen. Meer informatie vindt u hier: www.bit.ly/vakbondscontributie.

Pilot ANWB-winkels Rijswijk en Hilversum
In Rijswijk en Hilversum zijn de ANWB-winkels met de nieuwe winkelformule van start gegaan. De pilot moet een half jaar gaan duren. Inmiddels hebben de eerste signalen ons bereikt hoe de winkels nu zijn georganiseerd en welke impact het heeft op de medewerkers. Bent u, of was u, werkzaam in één van deze twee winkels of bent u bekend met de situatie? Dan horen wij erg graag uw ervaringen met het nieuwe systeem.

Stuur een email aan h.devaan@remove-this.cnvdibo.nl. Ook een belletje wordt erg gewaardeerd op 010-2651111. Wij hopen zo een goed beeld te krijgen van de ontwikkelingen. Op 15 november zal de werkgever de impact van de organisatie-wijziging op de retailmedewerkers bekend maken. Om goede afwegingen te kunnen maken is uw inbreng van belang. Nadat wij de inventarisatie hebben afgerond zullen wij kijken op welke wijze wij tot 15 november het traject kunnen op pakken. Op korte termijn komen wij er dus op terug.

Uw inbreng in de cao-werkgroepen
Er zijn veel werkgroepen afgesproken (flexibiliteit retail, roosters alarmcentrale, pilot zelfroosteren, gratis zorgverzekeringspakketten, leeftijdsverlof), die advies moeten gaan uitbrengen voor de volgende cao-onderhandelingen. Als wij die besprekingen voor u ingaan zijn al uw opmerkingen en ideeën welkom zodat wij die mee kunnen nemen. Dus heeft u aandachtspunten of wilt u uw mening kwijt over deze onderwerpen? Mail dan uw bestuurder.

Vragen, opmerkingen, tips
Heeft u opmerkingen, tips of vragen, dan kunt u ons altijd bellen en mailen. Harrie de Vaan is uw onderhandelaar en contactpersoon. U kunt hem bereiken op 010-2651111 of per email aan
h.devaan@remove-this.cnvdibo.nl.