Ingezonden persbericht


Viva zet 400 succesvrouwen online

Hoofddorp, 19 oktober 2011 - Met een vette knipoog naar de Quote 500 selecteerde Viva dit jaar weer de Viva400. Vrouwen voor wie 2011 een bijzonder jaar was - en is - op de werkvloer, het podium of het witte doek. Dit jaar staat de lijst voor het eerst online en kunnen de vrouwen campagne voeren voor zichzelf.

Of het nu de oprichter van de Viswijzer, de marketeer van Harley Davidson, een weddingplanner, een zwemster, een Tweede Kamerlid of een wildbreister is - alle 400 van de Viva400 zijn succesvol in hun vakgebied. Voor het eerst verschijnt de lijst volledig online op www.viva.nl/viva400. En kunnen vrouwen ook campagne voeren voor zichzelf, want er zit nu stemmogelijkheid in de roemruchte lijst.

Stemmen tot 15 november
De winnaars - in de categorieën Zakelijk, Creatief, Showbiz, Goed, Slim, Stoer en Aanstormend - worden woensdag 23 november bekendgemaakt tijdens het Viva400 diner in de Lido Club van Holland Casino. Stemmen kan tot en met 15 november. Bekende genomineerde Viva400 vrouwen zijn: Caro Emerald, Eva Jinek, Rifka Lodeizen, Janine Abbring. Doutzen Kroes, Carice van Houten, Halina Reijn en Femke Heemskerk.

Voor je LinkedIn-profiel
Viva is blij dat deze bijzondere uitgave nu volledig digitaal is. Hoofdredacteur Corinne van Duin: 'We merkte dat er heel veel vraag was naar een online versie. Al was het maar om als recommendation op je LinkedIn-profiel te zetten.' Van Duin is trots op de lijst. 'Als ik hoor dat genomineerde hoogleraren een stipendium hebben gekregen door een plaats op de Viva400, dan hebben we de status van instituut bijna bereikt. Maar wel een heel vrolijk en toegankelijk instituut. Want we vieren de successen!'. Sanoma Media Netherlands
Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, customer media, televisiezenders, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sinds 29 juli 2011 is Sanoma (67%) eigenaar van SBS Nederland, samen met partner Talpa (33%).

Het portfolio van Sanoma Media bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, Net5, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl, SBS 6, Startpagina.nl en Veronica magazine.

Sanoma Media is een grensverleggend mediahuis, dat met haar expertise, creativiteit en aansprekende content adverteerders de juiste context biedt om hun doelstelling te realiseren. Met de toevoeging televisie kan nog meer worden ingespeeld op de multimediale behoefte van de consument en de adverteerder. Meer informatie over Sanoma Media Netherlands vind je op www.sanomamedia.nl

Sanoma Media Netherlands B.V. maakt deel uit van de Sanoma Group, een veelzijdige mediaorganisatie die informatie, educatie en entertainment verzorgt voor miljoenen mensen in meer dan twintig landen.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomamediaNL

Noot voor redacties

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (