Persbericht

19 oktober, 2011

Nestlé gebruikt hybris-oplossing voor e-commerce activiteiten ~ Nestlé Marktplaats het eerste social commerce-platform ~

Nestlé Deutschland AG, marktleider op het gebied van voeding in Duitsland, introduceert 'Nestlé Marktplaats'. Om dit project succesvol te laten verlopen koos Nestlé voor de technische ondersteuning van hybris, leverancier van multi-channel communicatie en e-commerce-software. Dit eerste social commerce-platform in de voedingssector is gebaseerd op de hybris B2C-commerce-oplossing. De oplossing coördineert en stroomlijnt diverse datadomeinen op één enkel web-gebaseerd platform, met als resultaat consistentie in alle kanalen en systemen. Nestlé zet daarnaast ook de Web Content Management-oplossing van hybris in. Dit is een marketing- en publicatie-tool met web content -functies.

Nestlé heeft gekozen voor de hybris-oplossing vanwege de schaalbaarheid en uitgebreide functionaliteiten van de oplossing. Nestlé Marktplaats stimuleert tweezijdige communicatie tussen consumenten onderling en direct met Nestlé. De marktplaats op www.nestle-marktplatz.de geeft informatie over ongeveer 1.500 binnen- en buitenlandse producten en 72 Nestlé-merken. Consumenten kunnen hier de producten beoordelen, becommentariëren, advies vragen en ideeën delen met elkaar, maar ook direct producten bestellen. De pilot van Nestlé biedt transparantie, dialoogoriëntatie, schaalgrootte en een overzicht van het volledige spectrum van Nestlé-producten en -merken. De online winkel geeft consumenten ook exclusieve toegang tot producten die niet elders te verkrijgen zijn in Duitsland, zoals La Lechera uit Spanje, Baci uit Italië, Halal-producten uit Turkije en seizoen producten.

De hybris Product Content Management (PCM)-oplossing maakt het technisch mogelijk om meerdere marktplaatsen op te zetten, omdat de oplossing productinhoud en zakelijke informatie kan integreren in een bestaand systeem. Het gebruiksvriendelijke web CMS-systeem voorziet Nestlé van intuïtieve marketing- en publishing-tools en een single user interface. Hiermee kan informatie worden geplaatst op diverse kanalen, waaronder online, mobiel en rijke internetapplicaties. Met de oplossingen van hybris heeft Nestlé een toekomst vast product in handen waarmee de organisatie hun webwinkels, websites, mobiele pagina's en sociale netwerken kunnen beheren.

"Met Nestlé Marktplaats is Nestlé voorloper op het gebied van social media, een terrein waar tot nu toe niet één leverancier in de Duitse voedingsindustrie zich heeft begeven", zegt Berend Bouwmeester, Regional Manager Benelux van hybris. "We zijn blij dat Nestlé heeft gekozen voor onze aanpak van multi-channel commerce en gebruik maakt van onze kennis op het gebied van social commerce en e-commerce. Zodra Nestlé zich gaat oriënteren op internationale uitbreiding is hybris bereid om de organisatie te ondersteunen met de verdere technische realisatie hiervan."

Zoals veel leveranciers en retailers over de hele wereld ziet Nestlé ook het belang in van online verkoopkanalen. Uit diverse onderzoeken blijkt dat een groot deel van de aankopen is vooraf gegaan door een zoektocht naar informatie in online winkels. Zo laat bijvoorbeeld het onderzoek 'From multichannel to cross-channel - consumer behaviour in a changing world' zien dat 42,4 procent van de consumenten informatie verkrijgt via online winkels en/of catalogi voordat ze een aankoop doen in een fysieke winkel. Met het social commerce-platform maakt Nestlé op een innovatieve manier gebruik van de affiniteit van consumenten met internet.


BERICHT VOOR DE REDACTIE

Altijd als eerste de laatste persberichten van hybris via deze RSS-feed: http://www.octanewire.com/nl/rss.php?client=15

Over hybris
hybris is leverancier van next generation end-to-end multi-channel e-commerce-software. De software heeft een single platform-basis en omvat managed en hosting-diensten. Het bedrijf heeft een duidelijke visie op het gebied van consistentie, coördinatie en personalisatie van informatie binnen de verschillende kanalen in alle fases van de levenscyclus van de klant. Dit heeft geresulteerd in de ontwikkeling van een geïntegreerde agile oplossing die organisaties in staat stelt te verkopen en communiceren via alle beschikbare kanalen - zowel online als offline - op een consistente en efficiënte manier. hybris heeft veertien kantoren wereldwijd in de economische hoofdsteden in Noord- en Zuid-Amerika, Europa en Azië en ondersteunt 380 klanten wereldwijd. Het klantenbestand bestaat uit een groot aantal merken uit de detailhandel en de verwerkende industrie zoals V&D, Kleertjes.com, Bijenkorf, Beter Bed, Intergamma, Standaard Boekhandel, Adidas, Levi´s, Lufthansa, Clarks, Timberland, Nespresso, Toys´R´Us, Coca Cola Beverages, Ericsson, Rexel, Bobcat, Kaiser+Kraft, Hornbach, Intergamma, Nikon, Migros, Conrad, Iomega en Grundfos.

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met OCTANE PR: Tel: +31 (0)40 266 1130
E-mail: hybrisbenelux@octanepr.com http://www.octanepr.nl

OCTANE PR
Meerenakkerplein 16
5652 BJ Eindhoven
www.octanepr.nl
@octanepr_nl

+31 (0)40 266 11 30