Bijna schade rijden met Mobielschademelden.nl

Persbericht van Verbond Van Verzekeraars

In Den Haag is vandaag de aftrap gegeven voor de publiekscampagne rond Mobielschademelden.nl. Automobilisten kunnen zich de komende weken in een speciale 'drive through'-tent laten fotograferen in bijna-schadesituaties. Via social media wordt de meest ludieke foto gekozen. De eerste foto's zijn vanmorgen voor het pand van het Verbond van Verzekeraars gemaakt.

Vorige week dinsdag werd de website Mobielschademelden.nl gelanceerd. Daarmee kunnen automobilis-ten met een smartphone makkelijker en sneller schade melden na een aanrijding. Het papieren schade-formulier kan daardoor bij een aanrijding in het handschoenenkastje blijven en dat levert op termijn een drie keer snellere schadeafhandeling op. Naast de introductie van de mobiele website, kwamen in de loop van vorige week gratis apps beschikbaar in de Apple App Store en de Android Market.

De app, een vernieuwingsinitiatief van het Verbond van Verzekeraars, voorziet duidelijk in een behoefte. De website werd op de dag van de lancering al een paar duizend maal bezocht. In de categorie Financiën staat de app op de nummer 1 positie. Televisie, radio, dagbladen en vaktijdschriften besteedden uitgebreid aandacht aan deze innovatie.

De publiekscampagne is bedoeld om meer automobilisten kennis te laten maken met het mobiel schade melden. Doel is dat op termijn zo'n zeventig procent van de circa één miljoen schademeldingen jaarlijks via de smartphone wordt afgewikkeld.

Met de publiekscampagne 'datwordtmobielschademelden.nl' kunnen automobilisten op een aantal locaties in Nederland ludieke foto's laten maken waarbij zij in hun auto verzeild raken in een bijna-schadesituatie. Ook kunnen zelf foto's worden geknutseld. Met de website www.datwordtmobielschademelden.nl kunnen de foto's worden verspreid. Het is de bedoeling via social media (hashtag schademelden) zoveel mogelijk stem-men voor de foto's te krijgen. Een jury kiest de winnaar uit de populairste foto's. De winnaar mag een heel jaar gratis in een Smart rijden. Maar er kunnen ook TomTom navigatiesystemen en race experiences worden gewonnen.

De drive through-tent van datwordtmobielschademelden.nl staat zaterdag aanstaande (22 oktober 2011) bij de Dutch Supercar Challenge op de TT in Assen. De overige locaties worden bekendgemaakt via de website datwordtmobielschademelden.nl.

Medio december worden de prijzen uitgereikt door de jury. Die bestaat uit:
- Richard Weurding (algemeen directeur Verbond van Verzekeraars) - Christiaan Frankenhout (ADAC GT Masters-coureur voor Mercedes-Benz) - Tom van Alphen (directeur Mercedes-Benz Insurance) - Joost Jetten (vice president Benelux & Zuid-Afrika TomTom ) - Michiel Bosman (voorzitter Stichting EPS)

De publiekscampagne datwordtmobielschademelden.nl is gerealiseerd door TalentsMedia in samenwerking met Limelights en mede mogelijk gemaakt door Mercedes-Benz Insurance en TomTom.

Bij de ontwikkeling van deze app zijn Automatiseringsbedrijf ABZ B.V., Stichting Efficiënte Processen Schadeverzekeraars en het Verbond van Verzekeraars betrokken.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl. Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl

Bijlage:
* snellere afwikkeling schade na aanrijding, 11 oktoberpdf




Razende Robot Reporter