Bijna schade rijden met Mobielschademelden.nl
Persbericht van Verbond Van Verzekeraars
In Den Haag is vandaag de aftrap gegeven voor de publiekscampagne rond
Mobielschademelden.nl. Automobilisten kunnen zich de komende weken in
een speciale 'drive through'-tent laten fotograferen in
bijna-schadesituaties. Via social media wordt de meest ludieke foto
gekozen. De eerste foto's zijn vanmorgen voor het pand van het Verbond
van Verzekeraars gemaakt.
Vorige week dinsdag werd de website Mobielschademelden.nl gelanceerd.
Daarmee kunnen automobilis-ten met een smartphone makkelijker en
sneller schade melden na een aanrijding. Het papieren schade-formulier
kan daardoor bij een aanrijding in het handschoenenkastje blijven en
dat levert op termijn een drie keer snellere schadeafhandeling op.
Naast de introductie van de mobiele website, kwamen in de loop van
vorige week gratis apps beschikbaar in de Apple App Store en de Android
Market.
De app, een vernieuwingsinitiatief van het Verbond van Verzekeraars,
voorziet duidelijk in een behoefte. De website werd op de dag van de
lancering al een paar duizend maal bezocht. In de categorie Financiën
staat de app op de nummer 1 positie. Televisie, radio, dagbladen en
vaktijdschriften besteedden uitgebreid aandacht aan deze innovatie.
De publiekscampagne is bedoeld om meer automobilisten kennis te laten
maken met het mobiel schade melden. Doel is dat op termijn zo'n
zeventig procent van de circa één miljoen schademeldingen jaarlijks via
de smartphone wordt afgewikkeld.
Met de publiekscampagne 'datwordtmobielschademelden.nl' kunnen
automobilisten op een aantal locaties in Nederland ludieke foto's laten
maken waarbij zij in hun auto verzeild raken in een
bijna-schadesituatie. Ook kunnen zelf foto's worden geknutseld. Met de
website www.datwordtmobielschademelden.nl kunnen de foto's worden
verspreid. Het is de bedoeling via social media (hashtag schademelden)
zoveel mogelijk stem-men voor de foto's te krijgen. Een jury kiest de
winnaar uit de populairste foto's. De winnaar mag een heel jaar gratis
in een Smart rijden. Maar er kunnen ook TomTom navigatiesystemen en
race experiences worden gewonnen.
De drive through-tent van datwordtmobielschademelden.nl staat zaterdag
aanstaande (22 oktober 2011) bij de Dutch Supercar Challenge op de TT
in Assen. De overige locaties worden bekendgemaakt via de website
datwordtmobielschademelden.nl.
Medio december worden de prijzen uitgereikt door de jury. Die bestaat
uit:
- Richard Weurding (algemeen directeur Verbond van Verzekeraars)
- Christiaan Frankenhout (ADAC GT Masters-coureur voor Mercedes-Benz)
- Tom van Alphen (directeur Mercedes-Benz Insurance)
- Joost Jetten (vice president Benelux & Zuid-Afrika TomTom )
- Michiel Bosman (voorzitter Stichting EPS)
De publiekscampagne datwordtmobielschademelden.nl is gerealiseerd door
TalentsMedia in samenwerking met Limelights en mede mogelijk gemaakt
door Mercedes-Benz Insurance en TomTom.
Bij de ontwikkeling van deze app zijn Automatiseringsbedrijf ABZ B.V.,
Stichting Efficiënte Processen Schadeverzekeraars en het Verbond van
Verzekeraars betrokken.
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet
(www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
Bijlage:
* snellere afwikkeling schade na aanrijding, 11 oktoberpdf
Razende Robot Reporter