Gemeente Echt-Susteren


Controle leegstaande panden gemeente Echt-Susteren

De gemeente Echt-Susteren gaat vanaf vandaag periodiek de geregistreerde leegstaande woningen controleren. Het gaat dan om woningen die langer dan 4 maanden als leegstaand zijn geregistreerd. Op grond van artikel 66 van de Wet Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (wet GBA) bent u verplicht om binnen 5 dagen na wijziging van het adres bij het college van burgemeester en wethouders van de gemeente waar U het nieuwe adres heeft, schriftelijk aangifte te doen. De gemeentelijke basisadministratie is de basis voor vele instanties. Het is daarom belangrijk dat iedereen op het juiste adres staat ingeschreven.

Â

Staat u niet op het juiste adres ingeschreven? Dan heeft dat op termijn gevolgen voor bijvoorbeeld uw subsidie, huur- en zorgtoeslag, rijbewijs, paspoort, kinderbijslag, uitkeringen, AOW etc.

Â

Controle

Wij schrijven de adressen die bij ons als leegstaand zijn ingeschreven, binnenkort aan. Het is mogelijk dat er tijdens een buitencontrole een medewerker van de gemeente langs komt om te controleren. De leegstaande panden die te koop staan, ontvangen geen brief. Mocht dat toch gebeuren, kan dat met een overlapping van tijd te maken hebben. Wij vragen u dan als eigenaar te reageren.

Meer informatie

Heeft u vragen? Stuur dan een mailtje naar info@echt-susteren ter attentie van âbevolkingscontroleâ of bel naar 0475-478478.

Â