Gemeente Echt-Susteren
Controle leegstaande panden gemeente Echt-Susteren
De gemeente Echt-Susteren gaat vanaf vandaag periodiek de
geregistreerde leegstaande woningen controleren. Het gaat dan om
woningen die langer dan 4 maanden als leegstaand zijn geregistreerd. Op
grond van artikel 66 van de Wet Gemeentelijke basisadministratie
persoonsgegevens (wet GBA) bent u verplicht om binnen 5 dagen na
wijziging van het adres bij het college van burgemeester en wethouders
van de gemeente waar U het nieuwe adres heeft, schriftelijk aangifte te
doen. De gemeentelijke basisadministratie is de basis voor vele
instanties. Het is daarom belangrijk dat iedereen op het juiste adres
staat ingeschreven.
Â
Staat u niet op het juiste adres ingeschreven? Dan heeft dat op termijn
gevolgen voor bijvoorbeeld uw subsidie, huur- en zorgtoeslag,
rijbewijs, paspoort, kinderbijslag, uitkeringen, AOW etc.
Â
Controle
Wij schrijven de adressen die bij ons als leegstaand zijn ingeschreven,
binnenkort aan. Het is mogelijk dat er tijdens een buitencontrole een
medewerker van de gemeente langs komt om te controleren. De
leegstaande panden die te koop staan, ontvangen geen brief. Mocht dat
toch gebeuren, kan dat met een overlapping van tijd te maken hebben.
Wij vragen u dan als eigenaar te reageren.
Meer informatie
Heeft u vragen? Stuur dan een mailtje naar info@echt-susteren ter
attentie van âbevolkingscontroleâ of bel naar 0475-478478.
Â