Kamer van Koophandel

Promotiefilm zorgtoerisme in Zeeland beschikbaar voor ondernemers Steeds meer Zeeuwse ondernemers aan de slag met zorgtoerisme De gemiddelde Nederlander geeft circa ¤ 154 uit voor zijn weekje vakantie in Zeeland. Maar toeristen die extra zorg nodig hebben leggen met gemak het drievoudige neer (¤ 420). Tel daarbij op dat de gemiddelde leeftijd stijgt en hiermee ook de behoefte aan zorg, ook tijdens vakantie. Geen wonder dat steeds meer ondernemers zich op zorgtoerisme richten. Vanaf vandaag kunnen Zeeuwse ondernemers een promotiefilmpje op hun website zetten. De primeur van dit filmpje vond plaats tijdens het Zeeuws Innovatie Event in Medisch Centrum Goes te Goes. Het Zeeuws Innovatie Event, georganiseerd door Syntens Innovatiecentrum en de Kamer van Koophandel, stond vandaag in het teken van nieuwe verbindingen in toerisme en zorg. Ondernemers met de ambitie om kansrijke zorginnovaties te ontwikkelen werden deze dag uitgedaagd om op een nieuwe manier te kijken en kansen te zien.
Zeeland Toegankelijk voor Iedereen
Om Zeeuwse ondernemers te ondersteunen bij de kansen die de zorgvragende toerist biedt is de Kamer van Koophandel vier jaar geleden gestart met het project 'Zeeland Toegankelijk voor Iedereen'. Binnen dit project zijn partijen bij elkaar gebracht, accommodaties gecheckt op toegankelijkheid en is zorg nu bij iedere verblijfsaccommodatie bij te boeken. Via de website www.ZeelandZorgVakantie.nl kunnen toeristen op hun vakantie-adres over dezelfde zorg en hulpmiddelen beschikken als thuis. In 2010 maakten ruim 1.000 toeristen hiervan gebruik. In de eerste helft van 2011 is dit aantal al flink opgelopen. Het zorgdeel op www.vvvzeeland.nl heeft tot juni 2011 ruim 20.000 unieke bezoekers getrokken. Tientallen ondernemers hebben de afgelopen jaren al geïnvesteerd om zorgvragende toeristen te kunnen ontvangen. Voor sommige ondernemers is het inspelen op zorgtoerisme onderdeel van de strategie. Zo ook voor ondernemer Rob Ramau van strandpaviljoen Our Seaside uit Renesse: "Zorg voor bereikbaarheid is een strategie: een voordeel voor de gasten en het bedrijf". Promotie Zeeland Delta heeft binnen dit
project een brochure en een film gemaakt die
door iedereen te gebruiken is als
promotiemateriaal, klik hier.
Verschillende ondernemers, zoals Ardoer
Campings (Camping Ons Buiten) hebben het
filmpje al op de website gezet: (klik hier).