ICT~Office, branchevereniging IT-, Telecom- en Officebedrijven
ICT~Office en Mazars organiseren workshop over werkkostenregeling
13 sep 2011 om 13:43
ICT~Office organiseert op dinsdag 18 oktober in samenwerking met Mazars
accountants en belastingadviseurs de workshop 'De werkkostenregeling in
detail - Hoe de (overgangs)periode verstandig te benutten?' Mazars is
sinds mei 2010 partner van ICT~Office en geeft inhoudelijk vorm aan de
Helpdesk Financieel powered by Mazars.
Regeling raakt iedere werkgever
De werkkostenregeling is een veelbesproken onderwerp. Duidelijk is dat
de regeling iedere werkgever raakt, bijvoorbeeld wanneer er wordt
gewerkt met een vaste kostenvergoeding. Verder zullen bestaande
afspraken met het personeel, zoals vastgelegd in arbeidsovereenkomsten
en personeelshandboeken, in de meeste gevallen moeten worden herzien.
Om werkgevers de gelegenheid te geven zich aan de regeling aan te
passen, kan voor 2012 en 2013 jaarlijks worden gekozen tussen het
overgangsregime of de toepassing van de werkkostenregeling. Het is hoe
dan ook verstandig om de komende (overgangs)periode goed te benutten.
Inhoud workshop
Tijdens de workshop vertelt Anita de Casparis (Tax partner bij Mazars
accountants en belastingadviseurs) u wat de werkkostenregeling precies
inhoudt, welke voor- en nadelen de werkkostenregeling heeft en welke
stappen u de komende jaren moet ondernemen om straks klaar te zijn voor
de werkkostenregeling.
Ook de ervaringen, problemen en oplossingen die dit jaar zijn opgedaan
(2011 is het eerste jaar van de overgangsperiode) komen in deze
workshop aan de orde. Hierbij gaat het niet alleen om kennisoverdracht,
maar vooral om de praktische invulling. Uiteraard is er de mogelijkheid
om vragen te stellen en na afloop kennis te maken met mevrouw De
Casparis.
Programma
14:30 u. Ontvangst met koffie en thee
15:00 u. Opening en introductie
15:05 u. 'De werkkostenregeling in detail'
Anita de Casparis
16:30 u. Vragen en discussie
17:00 u. Netwerkborrel
Praktische info
U bent van harte welkom op dinsdag 18 oktober vanaf 14:30 u. Het
programma start om 15:00 u. en wordt afgesloten met een borrel. De
workshop vindt plaats op het kantoor van ICT~Office in Woerden. Een
routebeschrijving vindt u onder 'Contact'.
De workshop is bedoeld voor CFO's /directie, financieel en HR-managers
en financieel verantwoordelijken binnen uw organisatie. Leden van
ICT~Office hebben gratis toegang tot de workshop. Niet leden betalen
150,- (excl. BTW).
U kunt zich aanmelden via onderstaande link. Na aanmelding ontvangt u
uiterlijk een week voor de bijeenkomst een bevestiging met
deelnemerslijst.
Ja, ik meld me aan voor de workshop Werkkostenregeling op 18 oktober
2011
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ellen Klomp (0348 - 49
38 34 of ellen.klomp@ictoffice.nl)
Wist u dat leden van ICT~Office gratis of tegen gereduceerd tarief
gebruik kunnen maken van onze Helpdesk Financieel 'powered by Mazars',
onder andere op het terrein van fiscale maatregelen, garantieregelingen
bedrijfsfinanciering en onkostenvergoeding 2011? Kijk onder 'Helpdesk
Financieel powered by Mazars' voor meer informatie.