Gemeente Berkelland
Gemeente geeft snel antwoord
Test nieuw computersysteem succesvol afgerond
Gemeente geeft snel antwoord
Medewerkers van de afdeling Publiekswinkel kunnen in het nieuwe systeem
sneller vragen van inwoners beantwoorden. En inwoners kunnen zelf ook
hun aanvragen op de gemeentelijke website volgen via `Mijn
gemeentepagina'.
Inwoners van de gemeente Berkelland krijgen van de gemeente voortaan
sneller antwoord op hun vragen. Of het gaat om de openingstijden van
het gemeentehuis, wat te doen bij ongedierte of hoe het zit met de
melding over een verzakte stoeptegel. Door een nieuw computersysteem,
het zogenoemde `Antwoord@Portaal' kunnen medewerkers gegevens van
inwoners invoeren en opvragen.
Testfase succesvol afgerond
Berkelland nam in juli van dit jaar het nieuwe zogenoemde klant
contactsysteem `Antwoord@Portaal' in gebruik. Na een eerste testfase
draait dit systeem nu succesvol. Het Antwoord@Portaal is volledig
geïntegreerd in het centraal computersysteem van de gemeente. Daardoor
kunnen ambtenaren meteen een vraag van een burger invoeren en gegevens
opvragen. Zodra een inwoner contact opneemt met de gemeente via de
balie, telefoon, post en e-mail kunnen de gegevens van een inwoner in
het computersysteem worden opgevraagd.
Inwoners kunnen zelf ook aanvraag volgen
Inwoners kunnen op www.gemeenteberkelland.nl onder het kopje `Snel
naar', `Mijn gemeentepagina' na inloggen met hun DigiD steeds meer zelf
de voortgang van hun aanvraag volgen. Zo is sinds 1 oktober het voor de
burger mogelijk een stookmelding te doen via internet en deze te volgen
via de persoonlijke internetpagina.