Gemeente Veenendaal
Afhandeling meldingen openbare ruimte
Henk van Soest, programmawethouder Wijkzaken, heeft vorige week het
afhandelingskaartje meldingen openbare ruimte overhandigd aan Jan van
Beek, bewoner van de Trommelaar. De gemeente werkt sinds kort met het
uitgeven van dit kaartje, omdat zij op deze manier zorg wil dragen voor
een goede afhandeling van meldingen.
Als een bewoner een melding heeft gedaan bij de servicelijn van de
gemeente, ontvangt hij na afhandeling van de melding het kaartje. De
bewoner kan vervolgens het kaartje terug sturen naar de gemeente om aan
te geven of de melding afdoende is verholpen of niet. Wethouder Van
Soest: âAls de melding niet goed is afgehandeld, vragen we de bewoners
om aan te geven wat er niet goed is gegaan. Vanuit de gemeente nemen we
dan met de bewoner contact op om de melding alsnog goed af te handelen.
Deze dienstverlening vinden we heel belangrijk.â
Het afhandelingskaartje past binnen de werkwijze van de gemeente om de
dienstverlening verder te verbeteren. Zo sluit het ook aan bij wat de
gemeente voor ogen heeft met het programma Wijkzaken. Van Soest: âIn
Veenendaal willen we dat mensen zich thuis voelen in hun eigen wijk en
buurt. Daar hoort een schone en leefbare woonomgeving bij. Bewoners
hebben een eigen verantwoordelijkheid om het schoon en heel te houden.
Als gemeente ontvangen wij graag de meldingen waar het gaat om zaken
die de gemeente aangaan. Met het afhandelingskaartje houden we ons zelf
ook scherp of we op een juiste manier de melding hebben opgepakt.â