Tevredenheid over openbaar vervoer in Limburg
Tevredenheid over openbaar vervoer in Limburg
De reizigers zijn over het algemeen zeer te spreken over de kwaliteit
en kwantiteit van het openbaar vervoer in Limburg, dat door Veolia
gerealiseerd wordt. In het klanttevredenheid onderzoek geven zij Veolia
het rapportcijfer 7. Dat blijkt uit "Het Limburgs Openbaar Vervoer In
Cijfers" van de Provincie Limburg.
Sinds december 2006 wordt het openbaar vervoer (bus en trein) in
Limburg verzorgd door Veolia Transport. Veolia laat meer bussen en
treinen rijden dan voorheen.
Tussen 06.00 uur en middernacht rijdt nu op alle trajecten minimaal één
bus per uur. In 80% van de trajecten zijn dat twee bussen per uur en op
20% van de trajecten vier bussen per uur.
Ook is de kwaliteit van de bussen en treinen aanmerkelijk beter dan
voorheen, zo blijkt uit het onderzoek. Veolia zette meteen vanaf het
begin van de concessie nieuwe bussen en treinen in.
Het aantal klachten in 2010 steeg fors ten opzichte van de voorgaande
jaren. Deze stijging was te wijten aan de invoering van de
OV-chipkaart. Zowel klachten van de bus- als treinreizigers
verdubbelden in dat jaar. Buiten de OV-chipkaart problematiek gingen de
meeste klachten over de stiptheid van de dienstregeling. Desondanks
vinden de klanten de dienstregelingen betrouwbaar.
Verdere cijfers over het openbaar vervoer in Limburg kunt u vinden op
onze website: www.limburg.nl
Provincie Limburg