Gezinnig start knelpuntenpolls op Facebook


AMSTERDAM, 20111014 -- Hulptroepen voor spitsuurgezinnen zijn flink in opmars. De kunst is je aandacht te verdelen over partner, kind(eren), huis en werk op een manier die voldoening geeft. De stress wordt niet veroorzaakt door die opdracht zelf, maar door hóe je dat doet. Gezinnig start polls op haar Facebookpagina om knelpunten te inventariseren. Die input wordt gebruikt bij de ontwikkeling van meer praktische en doeltreffende oplossingen.

Knelpuntenpolls
Gezinnig ontwerpt concrete hulpmiddelen die bijdragen aan een relaxter gezinsleven. Met diverse vragen, gesteld via polls op de Facebookpagina van Gezinnig (www.facebook.com/gezinnig), inventariseert het bedrijf de meest voorkomende en prangende knelpunten: Waar gaat te veel tijd en (negatieve) energie inzitten aan het thuisfront? Met die input kan de denktank van Gezinnig aan de slag om meer praktische en doeltreffende producten te ontwerpen. De oproep aan moeders om mee te doen wordt via diverse online kanalen geplaatst. Ook zijn klanten welkom om live hun input te geven. Gezinnig is aanwezig tijdens de Jonge Gezinnen Beurs van 3 t/m 6 november in Utrecht en Flavourites Live van 18 t/m 20 november in Amsterdam.

Voldoening
Het is voor veel werkende moeders flink plannen, afstemmen en schipperen. Het aanbod van cursussen, tijdschriften en coaches dat zich specifiek richt op deze doelgroep groeit gestaag. Het lijkt allemaal nog wel mee te vallen. De Nederlandse vrouw geeft haar eigen levensgeluk gemiddeld een 7½ , zo blijkt uit onderzoek uitgevoerd in opdracht van vrouwenverzekeraar Energiek en Lof Media. Maar het samenzijn van een groep bevriende moeders eindigt steevast in het aankaarten van de drukte of een opvoedkundige kwestie. Ook een recente tweet van Sylvia Witteman (Zijn hier méér mensen die dagenlang voorzichtig om hun mascara héén douchen?) doet vermoeden dat vrouwen niet altijd voldoende tijd voor zichzelf hebben. Of nemen. En daar zit ‘m precies de crux. Natuurlijk kost de combinatie zorg en werk veel tijd. De vraag is waar negatieve energie in gaat zitten aan het thuisfront, en hoe je dat kunt voorkomen.

Praktisch en speels
De boel thuis plannen, je opvoedbest doen, de juiste maat regenlaarsjes in de kast - het moet allemaal gebeuren, dus waarom niet op een speelse en efficiënte manier? Dat is het motto van Gezinnig, webshop en producent van slimme dingen voor drukke gezinnen. Op 16 oktober bestaat Gezinnig 3 jaar. Het bedrijf heeft een trouwe schare fans opgebouwd. Klanten loven het Kletsboek! (6+), een boek dat de communicatie tussen kind en ouder bevordert met talrijke grappige vragen en invullijstjes.

Om in contact te blijven met de puberzoon of -dochter is er Tienerklets! (12+). Ook het 7-dagen-bord, een magnetische weekplanner met 80 magneetjes, is in trek voor kinderen die starten met school, een fase waarin overzicht van de week gewenst is. Met het 101 boodschappenblok zijn lijstjes snel klaar en ook zijn er coachgesprekken van 30 minuten te koop. De meest recente introductie is de Vier&Versier Kalender, een papieren maandplanner met feestelijke extra’s. Alle gezinsafspraken helder in beeld, plus weetjes over alle feestdagen en iedere maand knutsels voor de kids.