Persbericht
Clansman in top 5 Deloitte Technology Fast50
Na eerste plaats in Skillcity top 20 eindigt Clansman voor tweede opeenvolgende jaar in top 10 Fast50
Utrecht, 14 oktober 2011 - Clansman, de Nederlandse leverancier van performance based marketing-diensten, heeft de vijfde plaats in de Technology Fast50 behaald. Clansman realiseerde een omzetgroei van 2269 procent. Na vorig jaar op de zevende plaats in deze lijst geëindigd te zijn, is dit de tweede opeenvolgende top 10 notering voor het bedrijf. Hiermee wordt Clansman wederom erkend als één van de snelst groeiende technologiebedrijven in Nederland. De definitieve ranking werd gisteravond tijdens een award-ceremonie bekend gemaakt.
De Deloitte Technology Fast50 is een jaarlijks terugkerende verkiezing van de vijftig snelst groeiende technologiebedrijven in Nederland. De selectie voor deze verkiezing vindt onder meer plaats op basis van de percentuele omzetgroei over de afgelopen vijf jaar. De uitverkiezing is voor Clansman de tweede mooie erkenning dit jaar. Vorige week eindigde het bedrijf op de eerste plaats in de Skillcity top 20, een verkiezing van de twintig snelst groeiende ict-bedrijven uit midden-Nederland in de afgelopen vijf jaar.
Clansman is in 2007 opgericht door de samenvoeging van internet-activiteiten van Jeroen Ligthart en Vincent Heidinga. Het bedrijf maakt een zeer sterke groei door. Bij Clansman werken inmiddels 38 mensen, verdeeld over drie kantoren in Utrecht, Zwolle en Zaandam. Het bedrijf is gespecialiseerd in het opzetten en uitvoeren van performance based responscampagnes en werkt onder meer voor Zalando, Welikefashion, Men@work, Vakantieveilingen.nl en Macintosh Retail Groep. Clansman is tevens media-exploitant is van verschillende e-mailnieuwsbriefconcepten en websites rond de thema's voordeel en korting. Clansmans website uitmetkorting.nl is met de meeste Nederlandse Facebook-likes het grootste Nederlandse merk op Facebook. De verwachte jaaromzet voor 2011 bedraagt ongeveer vier miljoen euro. Na positieve resultaten in Duitsland en België in het eerste half jaar van 2011, rolt Clansman zijn buitenlandse activiteiten momen
teel verder uit naar Spanje en Engeland.
"We zijn erg verheugd met de vijfde plaats in de Technology Fast50 en de eerste plaats in de Skillcity top 20", zegt Jeroen Ligthart, directeur van Clansman. "Er is ons veel aan gelegen om verder te groeien, zowel binnen Nederland als in Europa. Door de economische crisis zijn adverteerders hun marketingbudgetten scherper en rationeler gaan besteden. Door volledig in te zetten op performance based én kwalitatieve dienstverlening, hebben we hier optimaal van geprofiteerd. De waardering die we nu ontvangen, onderstreept onze innovatieve en onderscheidende aanpak en daar zijn we uiteraard erg blij mee."
Over Clansman
Clansman is een veelzijdig en creatief online mediabedrijf, gespecialiseerd in het bedenken en maken van performance based online marketing campagnes. Hierbij worden op een creatieve en laagdrempelige manier leads voor diverse partijen geworven. Daarnaast houden zij zich bezig met affiliatemarketing en het uitgeven van diverse websites, zoals uitmetkorting.nl. Momenteel rolt Clansman zijn activiteiten uit naar het buitenland, zoals België, Duitsland, Spanje en Engeland.