Innovatieadviseurs Maurice Kriatkow en Alex Stevenson stonden voor de
vraag hoe de ondernemer te helpen ruchtbaarheid te geven bij de
innovatie van een nieuw product? Het gaat hier om een regenkap boven
een fiets waarmee je kunt droogfietsen. De marketingactie Klaar voor de
Kap 010 was geboren.
Maurice Kriatkow: âVorig jaar werd ik door de ondernemer Dennis Letsch
benaderd met zijn idee voor het droogfietsen. De kap sprak me aan, maar
ik had wel enige bedenkingen bij het vermarkten hiervan. Ik heb hem
geadviseerd om het product in het âRotterdamseâ straatbeeld te krijgen
met een ludieke marketingactie. De missie van Syntens is ondernemers
inspirerend te verbinden om uiteindelijk nieuwe business te creëren.
In dit kader hebben Alex Stevenson en ik zes andere partijen hierbij
betrokken.â
Het evenement bestond uit 7 studenten die fietsten vanaf Hotel New York
richting het centrum van Rotterdam om een aantal promotierondes te
maken voor de ondernemers. Met kleurrijke regenkappen, waar per kap het
logo van een ondernemer was te zien, fietsten én maakten zij op een
markante manier reclame.
Een nieuwe vorm van marketing bedrijven: De kapleverancier, de
fietsenleverancier, een cartoon tekenaar, een fotograaf, een drukker en
iemand van een communicatiebedrijf kenden elkaar van te voren niet toen
Syntens ze met elkaar in contact bracht. Met ieder hun eigen expertise
en met gesloten beurzen zijn ze samen âanders gaan ondernemenâ.
Alex Stevenson: âNaast de exposure van dit evenement hopen we dat de
ondernemers door Klaar voor de Kap 010 op andere fronten met elkaar
zullen blijven samenwerken en wellicht ook nieuwe business voor elkaar
te kunnen genereren.â
Meer informatie:
www.klaarvoordekap010.nl
Syntens