9-jarige scholiere ontwerpt nieuwe bikini voor wehkamp.nl
Persbericht van wehkamp.nl
Carine van Hussen jongste designtalent van Nederland
ZWOLLE, 14 oktober 2012 - Carine van Hussen (9) is het jongste
designtalent van Nederland. Uit ruim 700 inzendingen werd de bikini van
Carine uiteindelijk door het publiek gekozen als beste ontwerp. Het
winnende ontwerp wordt daadwerkelijk in productie genomen en vanaf het
voorjaar van 2012 verkocht bij wehkamp.nl. Carine wordt bij het
productieproces van haar bikini betrokken en wint bovendien een
dagtocht naar het strand met haar hele klas.
"We waren als jury onder de indruk van het zelfgetekende, ingewikkelde
design van de bikini. In het design zit een mooie verdeling van dichte
vlakjes, lijntjes en vormpjes. Ondanks dat het ontwerp in 1 kleur is,
is het toch heel sprekend. Dat is erg knap gedaan" aldus juryvoorzitter
José Metz (Category Manager Beachwear wehkamp.nl).
Ontwerpwedstrijd
wehkamp.nl is via een ontwerpwedstrijd op zoek gegaan naar nieuw, jong
designtalent in Nederland. Kinderen tussen de 6 en 12 jaar werden
uitgedaagd om de nieuwe kinderbadmode van het volgende seizoen te
ontwerpen. Met behulp van een kleurplaat kon het ontwerp voor een
bikini, badpak of zwembroek worden ingezonden, waarna de vakjury de
beste vijf ontwerpen heeft genomineerd. De genomineerde ontwerpen
werden van 30 september tot 12 oktober via de Facebook-pagina van
wehkamp.nl tentoongesteld. Gedurende deze periode kon er gestemd worden
op een van de finalisten.
wehkamp.nl
wehkamp.nl, één van de onderliggende merken van RFS Holland Holding
B.V., is met 1,6 miljoen vaste klanten, ruim 110 miljoen bezoekers per
jaar en circa 5 miljoen zendingen per jaar marktleider in online
winkelen en is het grootste online warenhuis van Nederland. Het
assortiment bestaat uit zo'n 100.000 artikelen verdeeld over Mode, -
Huis, Tuin & Do It Yourself, - Elektronica, Entertainment &
Huishoudapparatuur, - Sport & Vrije Tijd en Beauty & Wellness. De
merkwaarden van wehkamp.nl -actueel, verrassend, eigenzinnig en
betrokken- zijn leidend bij de keuzes die gemaakt worden in het
assortiment, de services, de prijsstelling en de communicatie en komen
in alle onderdelen van de winkelformule terug. RFS Holland Holding B.V.
(RFS), de houdstermaatschappij van wehkamp.nl, Create2fit, Fonq.nl en
Lacent B.V., realiseerde met een omzet van 488 miljoen euro in het
boekjaar 2010/2011, het beste resultaat in de geschiedenis van de
onderneming.
Links:
http://www.wehkamp.nl
Razende Robot Reporter