Theaterproducent zet nieuw sociaal medium in om publiek te trekken
Persbericht van KO Theaterproducties B.V.
Heineken, Interpolis en KLM gingen voor, maar Klein Ovink
Theaterproducties is de eerste theaterproducent die vanaf heden
samenwerkt met de startup Repudo.
Repudo, wat staat voor Real Public Domain, is een dienst waarmee
gebruikers en ook bedrijven digitaal op een door hen bepaalde locatie
iets kunnen achterlaten. De eindgebruiker of ontvanger kan deze actie
of dit cadeau fysiek incasseren op een locatie. Het combineert zo de
virtuele en reële wereld en spreekt daarmee een potentieel nieuwe
publieksgroep aan.
In het geval van KO Theaterproducties wordt bij geselecteerde theaters
door het hele land een 2 toegangskaarten voor de prijs van 1 actie
'gedropt'. De applicatie werkt met gps, waardoor de gebruiker op zijn
iPhone, Blackberry of Android kan zien waar hij moet zijn. Er zijn
inmiddels meer dan 100.000 Repudo gebruikers.
Marcel Klein Ovink, directeur KO Theaterproducties: "De kunstsector is
niet direct een voorloper op het gebied van de nieuwe 2.0 marketing,
maar wij zijn een actief en ambitieus bedrijf dat ook de doelgroep wil
aanspreken die niet via de geijkte communicatie te bereiken valt. Door
onze samenwerking met Repudo kunnen we via het web mensen meteen
enthousiast maken voor onze nieuwe voorstelling Het Gouden Ei, naar de
bestseller van Tim Krabbé. Dit is een stuk dat zeker ook een jong
publiek zal aanspreken."
Het Gouden Ei, met steracteurs als onder meer Victor Löw en Peter
Tuinman is het allereerste toneelstuk dat via het nieuwe platform onder
de aandacht wordt gebracht. Repudo heeft hiervoor een speciale button
binnen haar applicatie ontwikkeld. Deze wordt ingezet bij daarvoor
geselecteerde theaters. Per theater worden 20 repudo's 'gedropt' en de
eerste 15 gebruikers die zich op de locatie melden, kunnen hun voordeel
doen met de actie.
Het Gouden Ei gaat op donderdag 13 oktober in de Stadsschouwburg van
Haarlem in première en zal, na Haarlem, theaters door heel Nederland
aandoen.
Klein Ovink: "Het spelachtige karakter van de applicatie past wonderwel
bij deze theatervoorstelling, want Het Gouden Ei is een ongelofelijk
energiek en spannend stuk. Wij als producent maar ook de theaters
verwachten veel van dit nieuwe initiatief."
Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet
(www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
*
*
Links:
http://www.kotheaterproducties.nl
Razende Robot Reporter