De 24 uur van de Reclame: het enige Nederlandse reclamefestival


O.a. Uitreiking EffieAwards, AdCongres met Twitter-pionier Dom Sagolla en Night of the AdEaters

Amsterdam, 20111007 -- VEA en BVA organiseren op woensdag 12 oktober 2011 op en rond het Rembrandtplein in Amsterdam de tweede editie van het enige Nederlandse reclamefestival ‘De 24 uur van de Reclame’. Rondom het thema ‘I like ideas’ vindt op en rond het Rembrandtplein een scala van evenementen plaats voor iedereen die iets met het reclamevak te maken heeft. Steekwoorden zijn creativiteit, effectiviteit, verantwoord communiceren en talent.

Hoogtepunten van de dag zijn:

- De uitreiking van de EffieAwards in Escape, het ‘Gouden Kalf onder de communicatieprijzen’.  Bij de EffieUitreiking komt traditioneel de hele ‘reclame-jetset’ bijeen: creatieven, adverteerders en andere kopstukken uit de reclamewereld. Dit jaar heeft de Effie organisatie (BVA & VEA) 43 inzendingen binnengekregen. Het wordt spannend op het EffiePodium, want er zijn geen nominaties vooraf. Alle inzenders horen tijdens de uitreiking op 12 oktober of ze de felbegeerde Effie hebben gewonnen of niet. Voorzitter van de EffieJury is Frank Heemskerk.

- Het AdCongres in Escape met als topspreker de Amerikaanse Twitter-pionier Dom Sagolla. Aangevuurd door Frènk van der Linden gaat een panel van zeven opinievormers de discussie aan met Sagolla en met het publiek over de toegevoegde waarde van Twitter voor de communicatiebranche en de maatschappij. Het panel bestaat uit: Pim van der Feltz (Directeur Google Benelux),Dennis Karpes (-mede- oprichter Dance4Life en Naga), Alexander Klöpping (nieuwe media "nerd" en vaste gast bij de Wereld Draait Door), Ron Meijer (oprichter Imagine/columnist Adformatie),David Nieborg ("professor" gaming),Michiel Verberg (ontwikkelaar Whatser app/Location Based Services) en Theo van Vugt (Hoofdredacteur Adformatie).

-  The Night of the AdEaters in Tuschinksi. Het reclamefestival wordt spetterend afgesloten met de sneak preview van The Night of the AdEaters. Dit reclamecircus, dat inmiddels een internationale cultstatus heeft bereikt, doet voor de tweede keer Nederland aan. Dit reclamecircus combineert een internationale collectie markante commercials met verrassende live-acts.

Meer info: www.24reclame.nl