De Telegraaf weet beslissers binnen MKB goed te bereiken
Persbericht van Telegraaf Media Nederland
Van alle zakelijke beslissers werkt 60% in het Midden- en Kleinbedrijf
(2-99 werknemers). Het is dan ook belangrijk om deze grote doelgroep
goed te bereiken. De decision makers in het MKB lezen dagelijks een
dagblad. De Telegraaf is uitermate selectief en verreweg het grootste
printmedium om deze doelgroep te bereiken. Dit blijkt uit de nieuwe
cijfers van het Decision Makers Survey die onlangs gepubliceerd zijn.
Het aantal beslissers in het MKB is de grootste doelgroep en daarmee
ook de belangrijkste groep in DMS, gevolgd door ZZP-ers (aandeel 25%).
13% van de beslissers is werkzaam in de Groot Zakelijk markt (bedrijven
met meer dan 100 werknemers). Met het grote aantal decision makers die
werkzaam zijn in het MKB is het belangrijk om kennis van het
mediagebruik van deze doelgroep te hebben.
Zowel De Telegraaf als Telegraaf.nl weten de beslissers binnen het
Midden- en Kleinbedrijf goed te bereiken. De Telegraaf is zeer
selectief en met een gemiddeld bereik van 27% van alle decision makers
veruit het grootste printmedium binnen deze doelgroep. Ook online heeft
De Telegraaf de sterkste positie: van de websites staat Telegraaf.nl op
1 met een bereik van 21% van de zakelijke beslissers in het MKB (op
weekbasis).
Uit het succes van de pagina Mijn Bedrijf die sinds 2008 in De
Financiële Telegraaf verschijnt blijkt ook dat De Telegraaf hét medium
voor de zakelijke beslisser in het MKB is. Iedere vrijdag bevat Mijn
Bedrijf nieuws en praktische tips van en voor ondernemers dat direct is
te linken aan de dagelijkse praktijk. De goed gelezen pagina is sinds
2010 ook op internet te raadplegen op www.mijnbedrijf.nl. Deze online
MKB-omgeving is ook een groot succes. In ruim een jaar is het bereik
gestegen van 204.000 in juli 2010 naar 408.000 in augustus 2011 (Bron:
STIR).
Ronald Veerman, chef Redactie De Financiële Telegraaf: "De Telegraaf is
van oudsher de krant voor ondernemend Nederland. Redactioneel besteden
wij, naast relevant en actueel ondernemersnieuws, veel aandacht aan
problematiek, uitdagingen en tips voor ondernemers. Het succes van Mijn
Bedrijf bewijst dat ondernemend Nederland deze aanpak waardeert!"
Het Decision Makers Survey 2012 is het bereiksonderzoek in Nederland
onder beslissers in het Nederlandse bedrijfsleven en semi-overheid en
wordt uitgevoerd door Intomart GfK.
Over De Telegraaf
De Telegraaf is één van de meest prominente en toonaangevende
nieuwsmerken van Nederland met een unieke formule gebaseerd op de
redactionele pijlers binnen- en buitenlands nieuws, sport, finance en
entertainment. De Telegraaf brengt 24 uur per dag het laatste nieuws in
print en digitale media. Dagblad De Telegraaf is de grootste en meest
gelezen krant van Nederland met een gemiddeld dagelijks bereik van ruim
2,1 miljoen Nederlanders (Bron: NOM Print Monitor 2010-I/2010-II). In
het weekend verschijnt bij de krant het gratis full colour magazine
VROUW. Telegraaf.nl is met 345 miljoen pageviews en 3.675.000 unieke
bezoekers per maand (bron: STIR juli 2011) één van de grootste nieuws
sites van Nederland. De Telegraaf HD iPad telt inmiddels 245.000
downloads. De mobiele site is in populariteit toegenomen en heeft per
maand 715.000 unieke bezoekers en 65 miljoen pageviews. De Telegraaf
heeft mobiele applicaties voor iPhone, Android, BlackBerry, Java en
Windows.
Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep)
en heeft in haar print portfolio o.a. landelijke, regionale en gratis
dagbladen, tijdschriften en huis-aan-huisbladen. Online exploiteert
Telegraaf Media Nederland meer dan honderd websites, waarvan een
belangrijk gedeelte met landelijk, regionaal of lokaal nieuws. Ook
heeft Telegraaf Media Nederland activiteiten op het gebied van
(video)productie. Telegraaf Media Nederland is het meest complete
mediahuis van Nederland, met mediamerken en -platformen die onmisbaar
zijn voor consument en adverteerder.
*
Links:
http://www.telegraafmedia.nl
Noot voor redacties
Telegraaf Media Nederland
Noot voor de red
actie (
Razende Robot Reporter