Syntens

Het bouwen van Het Nieuwe Winkelen in Veenendaal is een primeur in Nederland, een complex project waarbij internet de binnenstad wordt ingetrokken, zodat consumenten een optimale winkelbeleving ervaren.

Dit voorjaar zijn verschillende brainstormavonden gehouden met ondernemers uit Veenendaal om een idee te krijgen van wat het Nieuwe Winkelen is. Ook is het landelijk informatiecentrum het Nieuwe Winkelen opgezet, waarbij alle elementen van het Nieuwe Winkelen te ervaren zijn. Op 4 november wordt dit landelijk informatiecentrum officieel geopend. Maar voor die tijd kan het centrum worden getest en gaat de consument ook merken wat het Nieuwe Winkelen is met de Cityhunt!

In de praktijk
Op woensdag 12 oktober start wethouder Marco Verloop namelijk de eerste Cityhunt in de binnenstad van Veenendaal. De Cityhunt is een speurtocht door de binnenstad waarbij deelnemers met hun smartphone een puzzel oplossen. Zo kunnen ze elementen van het Nieuwe Winkelen in de praktijk ondervinden. Het informatiecentrum is het startpunt voor de Cityhunt.

Beter inspelen
Het Nieuwe Winkelen betekent dat de winkeliers beter inspelen op het koopgedrag van de consument, waarbij internet en mobiele telefonie een steeds grotere rol spelen. Voorbeelden van de mogelijkheden van het Nieuwe Winkelen zijn digitale passpiegels, locatiegebonden aanbiedingen en sms-diensten voor het winkelend publiek. Met als doel: de consument een optimale winkelbeleving te bieden. Een film over de mogelijkheden is ook te zien op www.hetnieuwewinkelen.org.

Het Nieuwe Winkelen is een project van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel in samenwerking met Gemeente Veenendaal, Bureau Binnenstad, Promotie Veenendaal en Syntens, innovatiecentrum voor ondernemers.

Â