Ingezonden persbericht
P E R S B E R I C H T
Ecofont genomineerd voor Innovation Award
Milieuvriendelijke printoplossing dingt mee naar Blauwe Tulp voor meest innovatieve concept
Amsterdam, 10 oktober 2011 - Ecofont, een milieuvriendelijke printoplossing kondigt aan dat het is benoemd tot één van de 26 genomineerden voor een Accenture Innovation Award, in de sector voor 'Consumer Products en Agri'. Het concept maakt hiermee kans op de Blauwe Tulp, de award voor het beste innovatieve concept van Nederland. De benoeming betekent automatisch ook een nominatie voor de Publieksprijs. De uiteindelijke winnaars worden bekendgemaakt tijdens het Accenture Innovation Awards uitreiking op donderdag 10 november 2011, in Amsterdam RAI Elicium.
Ecofont is door de hoofdjury verkozen uit de 225 aangemelde concepten in de sector voor Consumer Products en Agri. Uit de hoofdgenomineerden selecteert de jury nu de winnaar van de Blauwe Tulp, welke in november bekendgemaakt wordt. De hoofdjury bestaat uit:
* Emmo Meijer, Corporate Director R&D van FrieslandCampina
* Fabrizio Rampinelli, President en CEO van PURAC
* Hans Droge, Senior Vice President Research & Development van Unilever
* Jan van den Enden, Professor Technologie en Innovatie Management,
Erasmus Universiteit
* Jasper Wesseling, directeur Innovatie en Kennis bij het DG Bedrijfsleven en Innovatie van het ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie
* Kees de Gooijer, algemeen directeur bij Food & Nutrition Delta
* Leo Kivits, voorzitter van Superunie
* Marco Giuseppin, Chief Technology Officer bij AVEBE en Solanic
* Monique Peters, Global Innovation Director bij Heineken
* Dick de Kock, Managing Director van CoffeeCompany
* Rob Klifman, Formule directeur Karwei bij Intergamma
Ecofont software is een milieuvriendelijk printoplossing. Printen met Ecofont software bespaart bovendien fors op printkosten. Zo worden organisaties en particulieren gestimuleerd middels een financiële prikkel om duurzaam te printen. Het concept van Ecofont is besparen zonder het verschil te merken. De software maakt tijdens het printen kleine gaatjes in de letters zonder de leesbaarheid aan te tasten. Het programma biedt daarnaast extra besparingsopties, die niet alleen vervuilende inkt en toner besparen, maar ook papier.
Alexander Kraaij, mede-eigenaar Ecofont: "Het is fantastisch om te zien dat Ecofont software wordt gebruikt van Brazilië tot Finland, van de Verenigde Staten tot Zuid-Korea."
Over de Innovation Awards
Accenture heeft de Innovation Awards in het leven geroepen om bedrijven te huldigen die uitzonderlijke prestaties leveren op het gebied van innovatie, hen bij elkaar te brengen ter verdere stimulatie en om innovatie in Nederland in kaart te brengen. Een vakjury die de concepten beoordeelt op innovativiteit, succes en potentie, maakt in november 2011 de winnaars bekend van de Innovation Awards voor 'Media, Communicatie en High-Tech', voor 'Financial Services', en voor de sectoren voor 'Energy', 'Public Service & Health' en 'Consumer Products & Agri'. Het Accenture Innovation Seminar vindt plaats op donderdag 10 november 2011, in Amsterdam RAI Elycium.
Meer informatie over de Accenture Innovation Awards is te vinden op www.innovation-awards.nl. Voortgang van het evenement kan bovendien gevolgd worden via www.twitter.com/AIA_2011
Over Ecofont
Het in Utrecht gevestigde Ecofont heeft via publicaties in onder andere National Geographic, The New York Times, Oprah magazine en The Economist wereldwijd de aandacht op zich gevestigd. Mede hierdoor heeft Ecofont inmiddels klanten in meer dan 25 landen. Overal ter wereld wordt milieuvriendelijk geprint met het Nederlandse Ecofont.
Ingezonden persbericht