FloraHolland


100% passie tijdens Marktplaats-event Bleiswijk 11 en 12 oktober

FLORAHOLLAND, 31 augustus 2011 (persbericht) - Op dinsdag 11 en woensdag 12 oktober 2011 organiseren Vereniging Bloemist-Winkeliers, groothandelscentrum Terra Bleiswijk en bloemenveiling FloraHolland wederom een Marktplaats-event in Bleiswijk. 100% Passie is ditmaal het thema van het evenement dat met name inspeelt op de passie die bloemisten, detaillisten, tuincentra en kwekers voor hun vak hebben. Daarnaast wordt aandacht geschonken aan het 100-jarig bestaan van FloraHolland. Het evenement wordt beide avonden georganiseerd van 17.00 tot 22.00 uur in groothandelscentrum Terra Bleiswijk.

Tijdens het Marktplaats-event worden diverse activiteiten georganiseerd waarbij 100% passie de rode draad is. Erkend bloemsierkunstenaar Diny Blom geeft `Masterclasses voor professionals met Passie' in bloemschikken, waarbij vakgenoten een hoofd-, hals- of schoudercreatie maken. Kwekers tonen verschillende soorten sierteeltgewassen en ondersteunen hun producten met een passievol verhaal. Ook nieuwe soorten sierteeltgewassen zijn te zien op het noviteitenplein van FloraHolland.

Hanneke Frankema en Miranda ter Voorde, beiden erkend bloemsierkunstenaar, geven tijdens de twee avonden diverse bloemschikdemonstraties. Tot slot kunnen bezoekers zich laten inspireren door de workshop `Passie is toegevoegde waarde van bloemist' gegeven door Marc Eijsackers, manager Marketing FloraHolland.

The Rose Gallery
In The Rose Gallery op het Marktplaats-event Bleiswijk worden de FleurPrimeur Roos, recent geïntroduceerde rozennoviteiten én binnenkort mogelijk nieuw te introduceren rozencultivars gepresenteerd. Rozenveredelaars bieden bezoekers van het evenement hiermee inzicht in de nieuwste sortimentsontwikkelingen. Daarnaast kunnen bezoekers aangeven welke FleurPrimeur volgens hen de beste marktkansen heeft. De drie cultivars met de meeste stemmen dingen mee naar de FloraHolland Award `De Glazen Tulp 2012' voor de beste marktintroductie van het jaar in de sierteeltsector.

Terug in de tijd
Het 100-jarig bestaan van FloraHolland wordt aangegrepen om eenmalig de historische Gouden Berkelknopwedstrijd van FloraHolland Bleiswijk weer in het leven te roepen. Bij deze wedstrijd wordt getest of deelnemers de klok op een vooraf afgesproken prijs kunnen laten stoppen. Op de eerste avond van het Marktplaats-event vindt de voorronde plaats en op de tweede avond de finale.

Alle bedrijven in het groothandelscentrum zijn beide avonden open, dus klanten van het groothandelscentrum kunnen direct inkopen. Toegang voor vakgenoten is gratis. Op www.terrableiswijk.nl is meer informatie te vinden en kunnen bezoekers zich vooraf aanmelden en inschrijven voor de Masterclass en de Gouden Berkelknopwedstrijd.