Gemeente Ede
maandag, 3 oktober 2011
1000 studenten bij Onderwijsplein `Future4you'
Op donderdag 6 oktober organiseert de Sapfabriek het Onderwijsplein
`Future4you'. Dit onderwijsplein is dé ontmoetingsplek voor scholieren
met het beroepsonderwijs en de universiteit en maakt deel uit van het
kennisfestival `Food4you'. Onder het thema: `Hoe maak je het? - Food
and Technologie' zien scholieren van het vmbo, de havo en het vwo wat
Food Valley voor hun carrière kan betekenen. Tijdens het evenement
start de campagne `Hoe maak je het?' van de Federatie Nederlandse
Levensmiddelen Industrie (FNLI). Deze campagne focust zich op de
productie, techniek en marketing van voedingsproducten.
De workshops op de Kenniscampus van Ede worden verzorgd door bedrijven
(onder andere Aviko en Deli XL) en onderwijsinstellingen (onder andere
Hogeschool Arnhem Nijmegen en Rijn IJssel college). Studenten van acht
verschillende onderwijsinstellingen uit meer dan 15 verschillende
studierichtingen geven de nieuwe generatie studenten een rondleiding.
Een bijzonder element op het Onderwijsplein `Future4you' is de glazen
campus. Leden van de Edese jongerenraad sluiten zich de hele dag op in
deze glazen ruimte, om na te denken en te praten over de toekomst van
jongeren in de regio. Bezoekers van de Kenniscampus kunnen actief met
hen meedenken dankzij de inzet van sociale media. Op het Future4you
plein kunnen nieuwe studenten kennismaken met 9 opleidingen uit de
regio Food Valley op zowel MBO, HBO als universitair niveau.
Raadslunch
Van 12.00 tot 14.00 uur is er een speciale bijeenkomst voor Edese
raadsleden op het Future4You Plein, met als thema Food en duurzaamheid.
De discussie wordt ingeleid door bureau WING. Dit bureau is bezig met
het ontwikkelen van een regionale voedselstrategie voor de Gelderse
Vallei en Eemland. De raadsleden krijgen een lunch aangeboden van
biologisch geteelde en streekgebonden producten, bereid door Edese kok
Christian Weij (Puur-e). Een aantal studenten zal aansluiten bij de
bijeenkomst van de gemeenteraad. De raadsleden communiceren tijdens de
lunch met de jongeren in de glazen campus via sociale media.