Ingezonden persbericht
Persbericht
Woerden, 4 oktober 2011
Mbo'ers dóen het gewoon:
Student Ruud trapt met aanbieden designerkruk aan minister unieke social media-campagne af
Win een knipbeurt of een kok bij u thuis. En nu eens niet van bekende designers, topkappers of dito koks maar van aanstormend mbo-talent! Vandaag start onder de noemer 'mbo'ers dóen het gewoon' een bijzondere social media-campagne. De komende twee weken maken gebruikers van Hyves en Facebook elke dag kans op drie topproducten of -diensten gemaakt door mbo'ers. Student Ruud Davidse trapte vandaag tijdens het Uitblinkersgala mbo de campagne af door zijn inbreng, een bijzondere designkruk, aan minister van Bijsterveldt aan te bieden.
Zo'n 40% van de Nederlandse beroepsbevolking heeft een mbo-diploma. Ruud Davidse (21) is zo'n Nederlander: hij studeerde aan het Hout- en Meubileringscollege in Amsterdam. Zijn designkruk is een goed voorbeeld van het mooie dat het mbo te bieden heeft. Om dat zichtbaar te maken is de MBO Raad, in samenwerking met de Stichting Branchepromotie Beroepsonderwijs Nederland (BBN), MBO 2010 en Colo, de campagne 'Dit mbo' gestart. 'Mbo'ers dóen het gewoon' is daar onderdeel van.
De vandaag gestarte social media-campagne is uniek als concept. Voor het eerst in Nederland wordt gebruik gemaakt van zogenaamde social currency voor het aanschaffen van tastbare producten en diensten van mbo'ers. Met andere woorden: wie via Hyves en Facebook de meeste likes en respects voor een product of dienst weet te verzamelen in zijn/haar persoonlijke netwerk, wint dat product of die dienst. Meedoen is dus eenvoudig en daardoor laagdrempelig. Doel is via sociale netwerken als Facebook en Hyves het mbo meer bekend te maken bij het grote publiek. 'Mbo'ers dóen het gewoon' is de komende weken te volgen via www.ditismbo/actie.nl In januari wordt de social media-actie nog een keer herhaald.
Noot voor de redacties,
Ingezonden persbericht