Gastsprekers IPO Jaarcongres
16 september 2011
Naast minister van BZK Piet-Hein Donner en IPO-voorzitter Johan Remkes maken nog twee sprekers hun opwachting bij het IPO-Jaarcongres: René Boender en Jos Ahlers. Zij maken furore met hun kijk op de toekomst: door de ogen van Generatie Z!
René Boender is als brain-agent betrokken bij de meest uiteenlopende projecten van bekende merken. Hij is auteur van de bestseller `Great to Cool'. Zijn doel: het geven van braincandies met een bite. Hij gelooft dat alles staat of valt met de kracht van communicatie. Social media, Twitter, Facebook hebben geen geheimen meer na zijn presentatie. Hij geeft een toelichting op wat was, maar - belangrijker - op wat gaat komen: Generatie Z. De Generatie die niet wil delen, maar wel kan vermenigvuldigen. De generatie die niet weet hoe een wereld zonder internet eruit ziet en wat betekent dat voor onze toekomst en die van de provincies?!
Hij werkt nauw samen met Dr. Jos Ahlers (1963) die zijn carrière begon aan de Universiteit van Amsterdam. Na zijn overstap naar Y&R Amsterdam werd hij verantwoordelijk voor de introductie van BrandAsset Valuator, het grootste onderzoek naar merken en consumenten ter wereld. In zijn loopbaan als strateeg adviseerde hij talloze bedrijven en instellingen op het gebied van positionering en communicatie. Nu schrijven zij samen aan het boek `Generatie Z' op basis van de resultaten van een onderzoek dat zij hebben gedaan onder jongeren uit Generatie Z over de hele wereld. Tijdens het IPO-Jaarcongres op 4 en 5 oktober te Haarlem wordt alles duidelijk en geven de heren zelfs een unieke `sneak preview' van wat komen gaat. Wees erbij in Haarlem!