Succesvolle samenwerking La Place en Dierenbescherming

Persbericht van V&D BV

Persbericht
Amsterdam, 4 oktober 2011

La Place wint Lef in het Bedrijfsleven Award en lanceert kidsconcept Succesvolle samenwerking La Place en Dierenbescherming

Vanaf mei dit jaar is La Place de eerste restaurantketen die haar gasten consistent een aantal producten mag serveren die het Beter Leven kenmerk van de Dierenbescherming dragen. Op 3 oktober is dit succesvolle initiatief beloond met de Lef in het Bedrijfsleven Award van de Dierenbescherming. Vandaag, op Werelddierendag, hebben La Place en de Dierenbescherming de handen ineen geslagen om de komende 3 jaar kinderen en hun ouders bewuster te maken van dierenwelzijn. Bij alle La Place Restaurants is vanaf vandaag een kindermenu verkrijgbaar met een biologische knakworst met het Beter Leven kenmerk van de Dierenbescherming. Ook start de spaaractie met een stickeralbum, waarin recepten en allerlei wetenswaardigheden over voeding en dieren staan. Het aankoopbedrag van 1 Euro komt geheel ten goede aan de jeugdclub Kids for Animals van de Dierenbescherming.

La Place wint Lef in het Bedrijfsleven Award
De inzet die La Place dit jaar heeft getoond voor dierenwelzijn is door de Dierenbescherming beloond met de Lef in het Bedrijfsleven Award. Zo heeft La Place zich ingezet om als eerste restaurantketen consistent producten, zoals kalfsvlees,
eieren en dagverse zuivel, te serveren die het Beter Leven kenmerk van de Dierenbescherming dragen. Daarnaast lanceerde La Place vandaag met de Dierenbescherming een langdurige samenwerking gericht op de jeugd. Walter Seib,
directeur La Place: "We zijn zeer trots dat onze inspanningen op het gebied dierenwelzijn worden bekroond met de Lef in Bedrijfsleven Award van de Dierenbescherming. Een mooie erkenning voor de initiatieven die we hebben genomen.
Het aanbieden van producten met een Beter Leven kenmerk blijft een continu proces binnen onze organisatie, evenals het zojuist gelanceerde kidsconcept."
Bij de presentatie van de samenwerking stelde Frank Dales, directeur Dierenbescherming, vanmorgen zeer blij te zijn met de samenwerking met La Place. "Je ziet hier in de praktijk gebeuren wat wij al jaren bepleiten. Door een goede
samenwerking met het bedrijfsleven kunnen we werkelijk het verschil maken. Inmiddels hebben al tien miljoen dieren een beter leven sinds de introductie van het kenmerk vier jaar geleden. Met La Place bereiken we nu ook een ongelooflijk
belangrijke groep mensen: ouders met jonge kinderen. Op een speelse wijze kunnen we nu onze boodschap kwijt: wie wil kan ons écht helpen bij het bereiken van een diervriendelijker veehouderij. En ja, dat begint bij de bewuste keuze van je
knakworstje bij de patat!"

Kidsconcept
De kennis die La Place heeft op gebied van dierenwelzijn wil de restaurantketen
delen met haar gasten. "Wij zien het als onze taak om onze gasten voor te lichten en bewust te maken over het consumeren van gerechten waarbij rekening is gehouden met dierenwelzijn. Het ontwikkelen van duurzame gerechten staat centraal in de filosofie van La Place. Het verkopen van producten met het Beter Leven kenmerk van de Dierenbescherming, zoals het nieuwe kindermenu, sluit hier goed op aan.", aldus Walter Seib.
Vanaf vandaag is bij alle La Place restaurants een educatief stickeralbum
verkrijgbaar, waarin recepten en informatie over voeding en dieren op een
speelse wijze is weergegeven. Ikki, de mascotte van 'Kids for Animals', heeft
een hoofdrol in het boek. De stickers worden bij de La Place Restaurants
meegegeven bij besteding van 15 Euro, een kindertraktatie of bij aankoop van
het Beter Leven kindermenu, bestaande uit huisgemaakte frites en een biologische knakworst met een Beter Leven kenmerk van 3 sterren.

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl. Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl

*

Links:
http://www.laplace.nl

Noot voor redacties


V&D BV

Meer informatie over La Place
La Place is de succesvolle horecaformule van V&D met meer dan 200 locaties in Ne derland en België. La Place formules vind je in
de V&D warenhuizen, langs snelwegen, in winkelcentra en op Schiphol. De restaura nt-, café-, express- en foodformules hebben zich ontwikkeld tot publiekstrekkers van formaat. Naast de zithoreca en take-away formules is La Place ook te vinden als cateraar op grote
(publieks) evenementen als North Sea jazz, Libelle zomerweek en Lowlands. De con cepten zijn in eigen huis ontwikkeld en behoren tot de top van Europa. Al vanaf het begin van haar bestaan maakt La Place keuzes met smaak als belangrijkste criterium. In de huisgemaakte gerechten gebruikt La Pla ce dagverse, bij voorkeur 100% natuurlijke, biologische en duurzame ingrediënten .
De La Place Restaurants trekken samen meer dan achtendertig miljoen gasten per j aar. Voor meer informatie kijk op www.laplace.nl

Meer informatie,

Razende Robot Reporter