Amsterdam RAI en KLM willen meer evenementen naar Amsterdam halen
4-10-2011 Maandag 3 oktober 2011 hebben Amsterdam RAI en KLM een
meerjaren contract ondertekend. Hiermee bundelen zij hun krachten en
maken het internationale beurzen, congressen, evenementen en hun
bezoekers voordelig en aantrekkelijk om naar Amsterdam te komen.
Pagina-inhoud
Bidprocedure
Amsterdam RAI en KLM werken vanaf nu intensief samen om grote
internationale evenementen naar Amsterdam te halen en te behouden.
Jaarlijks gaat het om zo'n 25 bidprocedures van grote, internationale
beurzen en congressen. KLM biedt de organisatoren vluchten aan, zodat
zij naar Amsterdam kunnen komen om de voordelen van Amsterdam RAI en
het vliegen met KLM zelf kunnen ervaren. Daarnaast heeft KLM met de
"Air France & KLM Global Meetings" online booking tool een uniek
instrument waarvan alle organisatoren en hun bezoekers en exposanten
gebruik kunnen maken.
"Amsterdam RAI neemt KLM vanaf nu standaard mee in haar bidprocedures
bij beurzen, congressen en andere evenementen in samenwerking met de
Taskforce City Wide Congresses" aldus Hans Bakker, Directievoorzitter
Amsterdam RAI. Taskforce City Wide Congresses is een
samenwerkingsverband tussen Amsterdam RAI, ATCB, Amsterdam Airport
Schiphol, GVB, TCA, hotels en Economische Zaken van de gemeente
Amsterdam. Het doel van de Taskforce is het efficiënt opzetten van
meerdere bids voor grote congressen.
Air France & KLM Global Meetings
Air France & KLM Global Meetings biedt organisatoren van
(internationale) beurzen, congressen en evenementen een, voor de
luchtvaartindustrie, uniek online programma. Organisatoren maken met
deze gratis, online booking tool hun evenement aantrekkelijker voor
bezoekers en exposanten. Deelnemers profiteren van 5% tot 10% korting
op de meeste gepubliceerde tarieven van KLM en AIR FRANCE. Daarnaast
krijgen de organisatoren zelf vrij te gebruiken tickets. Harm Kreulen,
Directeur KLM Nederland: "De aantrekkelijke en flexibele organisatie
van Amsterdam RAI in combinatie met het gemak en de voordelen van KLM's
"Air France & KLM Global Meetings" boekingstool en het groot aantal
vliegbestemmingen van KLM, maakt het extra aantrekkelijk om voor
Amsterdam te kiezen."
Promotie en dienstverlening
Daarnaast zet KLM haar eigen internationale media in (aan boord en in
haar meer dan 70 lokale markten) om potentiële bezoekers te informeren
over de beurzen, congressen en evenementen. Ook binnen Amsterdam RAI
zal worden geïnvesteerd in het optimaliseren van de gastbeleving, zoals
een servicebalie tijdens internationale evenementen voor inchecken en
omboeken van reizen.
Samen sterk
De positie van Amsterdam als mainport en internationale beurs- en
congresbestemming wordt door de samenwerking verder versterkt.
Nederland heeft met KLM en haar grote netwerk, de hub Schiphol en
Amsterdam RAI, de (internationale) beurs- en congresganger veel te
bieden. Amsterdam RAI is jaarlijks verantwoordelijk voor een
substantieel deel van het zakelijk toerisme in Amsterdam. KLM groep
vliegt vanaf 185 luchthavens in de wereld rechtstreeks naar Amsterdam
en biedt daarmee een directe verbinding met de meeste economische
regio's van de wereld. Als lid van de SkyTeam luchtvaartalliantie is
KLM onderdeel van een netwerk dat 921 bestemmingen in 168 landen met
elkaar verbindt.
Over Amsterdam RAI
Met een portfolio vol A-merken, de absolute A-locatie `Amsterdam' en
een geschiedenis die teruggaat tot 1893, is Amsterdam RAI één van
Europa's meest attractieve en innovatieve congres-,en beursbedrijven.
Ieder jaar is Amsterdam RAI gastheer van meer dan 50 internationale
congressen, 70 (vak)beurzen, evenementen en meer dan duizend kleinere
congressen, meetings, presentaties en andere bijeenkomsten.
Het succes van Amsterdam RAI is gefundeerd in Amsterdam. Op slechts 15
minuten afstand van Schiphol Airport en het citycenter van Amsterdam,
wordt het grootste beurs- en congrescentrum van Nederland
geëxploiteerd. De 11 multifunctionele beurshallen (87.000m²) en de 48
congres- en vergaderzalen worden omgeven door de dynamiek van
wereldstad Amsterdam.
Over KLM
De Koninklijke Luchtvaart Maatschappij is in 1919 opgericht en de
oudste, nog onder haar oorspronkelijke naam opererende,
luchtvaartmaatschappij ter wereld. In 2004 fuseerden Air France en KLM
tot AIR FRANCE KLM. Zo ontstond de sterkste Europese luchtvaartgroep,
gebaseerd op twee krachtige merken en hubs, Amsterdam Airport Schiphol
en Parijs Charles de Gaulle. Met behoud van eigen identiteit worden
drie kernactiviteiten gecoördineerd: vervoer van passagiers, vracht en
vliegtuigonderhoud.
In Nederland vormt KLM de kern van de KLM Groep waar ook KLM cityhopper
en transavia.com deel van uitmaken. KLM groep bedient 185 bestemmingen
met een moderne vloot van 163 vliegtuigen en is met ruim 33.000
medewerkers wereldwijd actief. Een speler die voorop staat in de
luchtvaartindustrie, met een betrouwbare operatie, die met bezieling en
op een duurzame manier innoveert in klantgerichte producten.
KLM is lid van SkyTeam, de luchtvaartalliantie die een netwerk biedt
van 921 bestemmingen in 168 landen op zes continenten. Het netwerk van
KLM verbindt alle belangrijke economische regio's in de wereld met
Nederland en is daarmee een stimulans voor de economie.
Foto: Harm Kreulen, Directeur KLM Nederland (l) & Hans Bakker,
Directievoorzitter Amsterdam RAI (r).
---
==
Noot voor de redactie (
Amsterdam RAI