Ingezonden persbericht
- PERSINFORMATIE -
Reizigers bewust maken van alternatieve manieren van vervoer
Lee Towers geeft aftrap van 'Ik doe het MY WAY' campagne met exclusief underground concert
Rotterdam, 3 oktober 2011 - Het ondergrondse metroperron op Rotterdam Centraal Station diende vandaag als heel speciaal podium. Lee Towers gaf er een underground concert dat de aftrap vormde voor de campagne 'Ik doe het MY WAY'. Deze campagne, een initiatief van De Verkeersonderneming Slim Bereikbaar, is erop gericht om mensen die in de Rotterdamse regio wonen en werken, aan te sporen alternatieve manieren van reizen te kiezen in plaats van altijd maar de auto te pakken. De Verkeersonderneming Slim Bereikbaar werkt met dit initiatief aan een goed bereikbare Rotterdamse haven en stad. Vooral woon-werkverkeer met de auto levert nu tijdens de spits vertraging en filestress op. Onder andere thuiswerken, reizen per ferry of waterbus, de fiets of e-bike en de e-scooter worden aangehaald als oplossing voor de fileproblematiek in haven en stad.
Reizigers die nu al dagelijks gebruik maken van trein, metro en tram werden vandaag door Lee Towers persoonlijk 'bedankt' voor hun reisgedrag. In het hart van het Rotterdamse openbaar vervoer, het metrostation op Rotterdam Centraal, gaf Lee Towers een exclusief underground concert. Laurens Schrijnen, directeur van De Verkeersonderneming Slim Bereikbaar, gaf een toelichting op het hoe en waarom van de campagne. Een select gezelschap van openbaar vervoer reizigers was hier als VIP-gast getuige van. Maar ook het overige reizende publiek kon genieten van dit unieke concert.
Lee Towers was enthousiast over de aftrap: "Ik vond het erg leuk om een underground concert te geven. Als havenambassadeur draag ik graag mijn steentje bij aan het beter bereikbaar maken van de Rotterdamse haven en binnenstad. Bovendien sluit de titel van de campagne wel erg goed aan bij mijn carrière!", aldus een enthousiaste Lee.
'Ik doe het MY WAY'
De campagne, die de naam draagt van één van de grote hits van Lee Towers, wordt gevoerd met verschillende abri's, radio- en televisiecommercials waarin de zanger laat zien welke mogelijkheden er zijn om de drukke spits te vermijden. De campagne heeft een looptijd van drie jaar.
Meer informatie:
ikdoehetmyway.nl
verkeersonderneming.nl
slimbereikbaar.nl
Naast de publiekscampagne 'Ik doe het MY WAY' zet De Verkeersonderneming Slim Bereikbaar ook in op het terugdringen van het vrachtverkeer uit de spits. Daarom is vandaag de pilot Spitsmijden Vrachtverkeer gestart. www.verkeersonderneming.nl
Over de Verkeersonderneming Slim Bereikbaar
De Verkeersonderneming Slim Bereikbaar is de samenwerkingsorganisatie van gemeente Rotterdam, stadsregio Rotterdam, Havenbedrijf Rotterdam N.V. en het Ministerie van Infrastructuur en Milieu. VNO-NCW, Deltalinqs, Kamer van Koophandel Rotterdam, EVO, TLN, provincie Zuid-Holland, gemeente Spijkenisse en politie Rotterdam-Rijnmond zijn de belangrijkste adviseurs. Het gezamenlijke doel is het bereikbaar maken en houden van stad en haven van Rotterdam door slim gebruik van infrastructuur, slim reizen en slim werken.
-einde-
Noot voor de redactie,