Ingezonden persbericht
*** Onder embargo to maandagochtend 3 oktober om 07u AM ***
Discovery Channel brengt ontwikkeling van energiezuinige auto's onder de aandacht in 'De Slimste Race' in samenwerking met Shell
Amsterdam, 30 september 2011 - Discovery Channel, dé mannenzender van Nederland, geeft in 'De Slimste Race' een unieke kijk achter de schermen van de Shell Eco-marathon, de jaarlijkse wedstrijd met de meest duurzame auto's, ontwikkeld door studenten en scholieren uit heel Europa. Discovery Channel brengt met dit programma de noodzaak van de ontwikkeling van energiezuinige auto's onder de aandacht van zijn kijkers.
Het tweedelige programma volgt vier Nederlandse teams die op zoek gaan naar de beste aerodynamica, de lichtste materialen, de krachtigste motor, de juiste brandstof en de slimste rijtechniek om op deze manier zo veel mogelijk kilometers te rijden op één liter brandstof.
Allard Ruyl, commercieel directeur Discovery Networks: "Leuk dat Shell opnieuw voor ons kiest in hun missie om duurzaamheid onder de aandacht te brengen. Onze afdeling brandpartnerships is gespecialiseerd in het ontwikkelen van op maat gemaakte concepten om adverteerders te helpen om hun communicatiedoelstellingen te halen. Onze expertrol op het gebied van mannen is daarbij van onschatbare waarde."
Klaas Engelsma, manager Social Investment bij Shell, bevestigt dat deze merkpropositie plus de doelgroep van Discovery Channel doorslaggevend zijn geweest bij de keuze voor de zender: "De kijkers van Discovery Channel zullen zeker gegrepen worden door de innovativiteit van deze ingenieurs van de toekomst. Daarmee is het een zeer geschikt kanaal om meer bekendheid te geven aan deze jaarlijkse Europese wedstrijd."
De Slimste Race is vanaf maandag 3 oktober om 19:05 uur te zien op Discovery Channel.
-Einde-
Aanvullende informatie voor de redactie:
Discovery Channel, dé mannenzender van Nederland, staat voor kwalitatieve en boeiende programma's die inspelen op de drang om de wereld om ons heen te doorgronden. Informatie, kennis - niks mis mee, maar het gaat natuurlijk om wat deze middelen toevoegen aan je leven. Als non-fictie entertainment zender presenteert Discovery Channel het leven in al haar facetten op een eerlijke, opwindende en echte manier. Discovery Channel laat inspirerende en persoonlijke verhalen zien over het leven van echte mensen in bestaande situaties, met alle bijbehorende emoties. Discovery Channel heeft 1001 ideeën over hoe het leven intenser geleefd kan worden en verteld verhalen van mensen met passie en
aspiratie en wil dat gevoel op de kijker overbrengen. De slogan 'Tot Hier En Verder' daagt kijkers uit om hun eigen pad te vinden, en als het nodig is die sprong in het diepe te wagen.
Ingezonden persbericht