Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

FRIENDS WAR CHILD TE ZIEN IN NIEUWE COMMERCIAL

Amsterdam, 3 oktober 2011 - De nieuwe campagne van War Child, The Power of Friendship, is vanochtend officieel van start gegaan. In deze campagne zijn het de Friends die samen het verhaal van War Child vertellen; op radio, in advertenties, op abri's en online. Iedereen die meedoet aan de campagne en via warchild.nl Friend wordt komt in de nieuwe online commercial van War Child. Met een persoonlijke oproepfilm kunnen Friends anderen oproepen ook Friend te worden. De 192 Friends die online de meeste nieuwe Friends werven voor War Child, komen in de televisiecommercial die vanaf half november wordt uitgezonden.

Campagne 100 % gesponsord
War Child werkt met een extreem laag kostenbeleid en besteedt geen budget aan reclamecampagnes. Ook the 'Power Of Friendship' -campagne is volledig tot stand gekomen door de kosteloze inzet van talloze organisaties. Zo heeft Reclamebureau Doom & Dickson de campagne gesponsord ontwikkeld en hebben meer dan 65 andere bedrijven een onmisbare bijdrage geleverd.

Mark Vogt, algemeen directeur van War Child over de campagne: 'Vriendschap is de basis voor vertrouwen en cruciaal voor kinderen die alleen maar vijanden hebben gekend. Friends zijn voor War Child essentieel om ons belangrijke werk voor kinderen in oorlogsgebieden voort te zetten'.

Over War Child
Een kind hoort niet in oorlog thuis. Nooit. Desondanks groeien miljoenen kinderen op met de gevolgen van oorlogsgeweld, misbruik en verwaarlozing. Hun leven lijkt al geleefd, terwijl het nog moet beginnen. War Child helpt kinderen hun zelfvertrouwen terug te vinden en leert hen weer contact te maken met anderen. Door de hulp van War Child vinden ze de kracht om weer in de toekomst te geloven. Deze kinderen hebben vriendschap nodig. Jouw vriendschap. War Child The Power of Friendship.

Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht