Mobiliteit vanuit de klant
'We moeten als overheid veel meer vanuit de klant denken. Het maakt de
weggebruiker niet uit of hij over een gemeentelijke -, een provinciale,
of een Rijksweg rijdt. Die wil van A naar B rijden. Als beheerders van
de wegen moeten daarom nauw samenwerken,' stelde Remco van Lunteren,
gedeputeerde mobiliteit vrijdagmorgen. Hij deed dit tijdens de
heropening van de regionale verkeerscentrale. Deze centrale is
gemoderniseerd en biedt nu meer mogelijkheden om als één overheid de
wegen te beheren.
Heropening verkeerscentrale
In de regionale verkeerscentrale komt verkeersinformatie uit de hele
regio samen. Vanuit dit punt kunnen informatieborden en verkeerslichten
centraal worden aangestuurd. De centrale is een belangrijk instrument
voor regionaal verkeersmanagement: het gezamelijk werken aan betere
spreiding en doorstroming van verkeer door wegbeheerders in de
provincie Utrecht.
De regionale verkeerscentrale Midden-Nederland en de landelijke
verkeerscentrale aan de Papendorpseweg te Utrecht, zijn de eerste die
door Rijkswaterstaat zijn vernieuwd. Karin Visser, hoofdingenieur
directeur van Rijkswaterstaat dienst Utrecht en de gedeputeerde
verrichtten samen de openingshandeling.
Voor algemene informatie:
info@provincie-utrecht.nl, (030) 258 91 11
Provincie Utrecht