Provincie Utrecht

Mobiliteit vanuit de klant

'We moeten als overheid veel meer vanuit de klant denken. Het maakt de weggebruiker niet uit of hij over een gemeentelijke -, een provinciale, of een Rijksweg rijdt. Die wil van A naar B rijden. Als beheerders van de wegen moeten daarom nauw samenwerken,' stelde Remco van Lunteren, gedeputeerde mobiliteit vrijdagmorgen. Hij deed dit tijdens de heropening van de regionale verkeerscentrale. Deze centrale is gemoderniseerd en biedt nu meer mogelijkheden om als één overheid de wegen te beheren.

Heropening verkeerscentrale

In de regionale verkeerscentrale komt verkeersinformatie uit de hele regio samen. Vanuit dit punt kunnen informatieborden en verkeerslichten centraal worden aangestuurd. De centrale is een belangrijk instrument voor regionaal verkeersmanagement: het gezamelijk werken aan betere spreiding en doorstroming van verkeer door wegbeheerders in de provincie Utrecht.

De regionale verkeerscentrale Midden-Nederland en de landelijke verkeerscentrale aan de Papendorpseweg te Utrecht, zijn de eerste die door Rijkswaterstaat zijn vernieuwd. Karin Visser, hoofdingenieur directeur van Rijkswaterstaat dienst Utrecht en de gedeputeerde verrichtten samen de openingshandeling.

Voor algemene informatie:
info@provincie-utrecht.nl, (030) 258 91 11