Stichting Promotie Televisiereclame
30 september:SPOT-zenders starten 1 oktober met nieuwe module voor online boeken
Amstelveen, 30 september 2011 - De bij SPOT aangesloten zenders Ster, RTL en SBS starten per 1 oktober met een nieuwe module voor het online bij- en afboeken van reclamezendtijd. In samenwerking met het softwarebedrijf Media Buying Systems is een webapplicatie ontwikkeld waarmee TV-planners vanuit hun TV-planningsoftware rechtstreeks kunnen bij- of afboeken bij deze zenders.
Voor het doen van bij- en afboekingen moesten TV-planners tot voor kort inloggen op TIP, het intranetplatform van SPOT. Vanaf nu kunnen zij deze actie direct vanuit het softwarepakket Mediaview doen. In geval van RTL worden de boekingen automatisch afgehandeld door het planningsysteem van RTL. Bij Ster en SBS verstuurt de webapplicatie een e-mail aan de planners van Ster en SBS. TV-planners kunnen vanaf 1 oktober binnen de TV-planningmodule van Mediaview ook inzage krijgen in de nog beschikbare reclameblokken bij Ster, RTL of SBS. Bureaus die van de webserver gebruik willen maken, kunnen zich bij de zenders melden.
Michel van der Voort, directeur SPOT: 'De nieuwe online boekingsmodule is al weer de tweede webservice die we dit jaar in de markt zetten. In maart zijn we gestart met het versturen van real time campagnedata via een webserver. De lijnen tussen TV-zenders en bureaus worden alleen maar korter en data wordt sneller uitgewisseld. SPOT komt begin volgend jaar met een webserver voor bureaus die gebruik maken van andere software dan Mediaview."
Over SPOT
SPOT is het Nederlandse marketingcentrum voor televisiereclame. SPOT verzorgt informatie over televisie als reclamemedium, biedt services ten behoeve van adverteerders en vertegenwoordigt de belangen van de reclamebedrijven van de televisiezenders. De activiteiten van SPOT zijn gebaseerd op drie peilers:
* Promotie van het medium televisie naar de adverteerdermarkt
* Realisatie van het kijkonderzoek in Nederland middels participatie in de Stichting KijkOnderzoek (SKO).
* Actieve lobby en PR in samenwerking met het Centrum voor Merk en Communicatie (CMC).
In SPOT participeren de volgende organisaties:
Ster, Discovery Networks Benelux, ORN, RTL Nederland, FOX Channels Benelux, AT5, SBS Broadcasting, Disney Channels Benelux, MTV Networks Benelux, Eredivisie Live en Sport1.