Albron Catering laat Nederland proeven van KEES
Persbericht van Albron B.V.
Albron Catering introduceert KEES, een alternatief voor kaas, tijdens
de Week van de Smaak (1 t/m 9 oktober 2011) op meer dan vijfhonderd
locaties in Nederland. Tienduizenden medewerkers van bedrijven, zorg-,
en overheidsinstellingen kunnen vanaf dat moment kennismaken met dit
nieuwe broodbeleg voor de bewuste consument.
KEES bestaat sinds 2009, maar was tot nu toe alleen verkrijgbaar bij
kaasspeciaalzaken. KEES is een gezonde keuze, omdat het minder
verzadigd vet en minder zout bevat dan reguliere kaas. En dat is in
lijn met het streven van verschillende instanties, zoals de
Hartstichting en het Voedingscentrum, om de consument te stimuleren
gebalanceerd en gezonder te eten. Maar bovenal: het is lekker. In de
restaurants van Albron is KEES beschikbaar in twee smaken: een hartige,
belegen KEES en een pittige, oude KEES.
Keesmaker Marc van Wanroij: 'We maken KEES op dezelfde ambachtelijke
wijze als Goudse kaas, maar wijken tijdens de productie op twee punten
af. Zo vervangen we de melkvetten door plantaardige vetten, waardoor
KEES 60% minder verzadigd vet bevat dan 48+Goudse kaas. Bovendien
voegen we aan KEES 30% minder zout toe. KEES past hierdoor in de
lekkere, gezonde keuken én is geschikt voor iedereen die op zijn of
haar cholesterol moet letten. Wij vinden het geweldig dat Albron ons de
kans biedt om KEES bij zoveel mensen te introduceren.'
Rogier Claessens, manager marketing Public Sector bij Albron: 'Wij zijn
continu op zoek naar nieuwe lekkere, gezonde en duurzame producten.
KEES is hier een goed voorbeeld van. In de eerste veertig restaurants
waar we KEES afgelopen maanden getest hebben, is het zeer positief
ontvangen door onze gasten. De Week van de Smaak is een mooi moment om
al onze andere gasten ook kennis te laten maken met deze lekkere,
gezonde KEES.
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
*
* [110926+begeleidende+foto+persbericht+albron+catering+laat+nl+proev
en+van+keesjpg]
Razende Robot Reporter