FloraHolland
FloraHolland richt haar organisatie klantgerichter in
FloraHolland, 30 september 2011 (persbericht) - FloraHolland gaat haar
organisatie voor kwekers en kopers klantgerichter inrichten. Een aantal
hoofdmotieven ligt hieraan ten grondslag. Als eerste de vraag van
kwekers en kopers om eenduidige, vereenvoudigde dienstverlening. Ten
tweede de wens van leden om meer betrokken te zijn bij hun coöperatie.
Tot slot het toegenomen belang van internationalisering binnen de
sierteeltsector.
De veiling kiest voor een functionele organisatie met eenduidige
verdeling van verantwoordelijkheden. FloraHolland laat hiermee de
vestigingsstructuur los. Deze organisatieaanpassing betekent dat een
aantal zaken anders wordt ingericht:
o Alle klokken van de exportlocaties worden centraal aangestuurd met
als doel het afzetinstrument klok duurzaam te ontwikkelen.
o Om de operationele dienstverlening eenduidig te maken, worden de
logistieke en facilitaire processen van de exportlocaties ook centraal
aangestuurd.
o Om voor kopers en kwekers meer waarde te creëren in het
retailsegment, wordt een afdeling Retail Services ingericht.
o De binnenlandse markt, de thuismarkt, komt onder één
verantwoordelijkheid.
o Ledenbetrokkenheid wordt, in lijn met de voorgenomen verbetering van
invloed via de productlijn, belegd bij de nieuwe afdeling Coöperatie,
Product & Markt.
De nieuwe organisatie leidt tot een betere samenwerking met
ketenpartners en tot meer effectiviteit in het bedrijf. Deze
voorgenomen organisatieaanpassing is ter advisering voorgelegd aan de
Centrale Ondernemingsraad. Het streven is om met ingang van 1 januari
2012 de organisatie op deze manier in te richten.