FloraHolland


FloraHolland richt haar organisatie klantgerichter in

FloraHolland, 30 september 2011 (persbericht) - FloraHolland gaat haar organisatie voor kwekers en kopers klantgerichter inrichten. Een aantal hoofdmotieven ligt hieraan ten grondslag. Als eerste de vraag van kwekers en kopers om eenduidige, vereenvoudigde dienstverlening. Ten tweede de wens van leden om meer betrokken te zijn bij hun coöperatie. Tot slot het toegenomen belang van internationalisering binnen de sierteeltsector.

De veiling kiest voor een functionele organisatie met eenduidige verdeling van verantwoordelijkheden. FloraHolland laat hiermee de vestigingsstructuur los. Deze organisatieaanpassing betekent dat een aantal zaken anders wordt ingericht:
o Alle klokken van de exportlocaties worden centraal aangestuurd met als doel het afzetinstrument klok duurzaam te ontwikkelen. o Om de operationele dienstverlening eenduidig te maken, worden de logistieke en facilitaire processen van de exportlocaties ook centraal aangestuurd.
o Om voor kopers en kwekers meer waarde te creëren in het retailsegment, wordt een afdeling Retail Services ingericht. o De binnenlandse markt, de thuismarkt, komt onder één verantwoordelijkheid.
o Ledenbetrokkenheid wordt, in lijn met de voorgenomen verbetering van invloed via de productlijn, belegd bij de nieuwe afdeling Coöperatie, Product & Markt.

De nieuwe organisatie leidt tot een betere samenwerking met ketenpartners en tot meer effectiviteit in het bedrijf. Deze voorgenomen organisatieaanpassing is ter advisering voorgelegd aan de Centrale Ondernemingsraad. Het streven is om met ingang van 1 januari 2012 de organisatie op deze manier in te richten.