Ingezonden persbericht


LinkedIn colour cropped
Persbericht

LinkedIn onthult grootste irritaties op de werkvloer Amerikaanse professionals raken geïrriteerd als hun lunch wordt gestolen terwijl Duitsers niet tegen troep kunnen die men achterlaat in de magnetron ()

Amsterdam, 28 september, 2011 ­ Onderzoek van LinkedIn, 's werelds grootste professionele netwerk met meer dan 120 miljoen leden, toont aan wat de grootste kantoorirritaties zijn.

Het onderzoek laat een aantal interessante verschillen zien tussen landen en culturen. Bijvoorbeeld:
· Amerikanen zijn sneller geïrriteerd dan andere nationaliteiten als collega's hun voedsel uit de koelkast pakken op kantoor
· Van alle nationaliteiten ergeren de Brazilianen zich het meest aan roddelen
· Duitsers ergeren zich het meest aan vuile gemeenschappelijke apparatuur (zoals de magnetron en koelkast)
· Indiërs reageren negatief op irritante ringtones van mobiele telefoons
· Japanners ergeren zich meer aan kantoorgrappen dan andere nationaliteiten Volgens alle ondervraagde professionals, ongeacht nationaliteit of geslacht, is de grootste irritatie mensen die geen verantwoordelijkheid nemen voor hun daden (meer dan 79 procent van de 17000 ondervraagden wereldwijd geeft dit aan).

"In bijna elk kantoor zit tenminste één werknemer die collega's op de kast jaagt", zegt Nicole Williams, LinkedIn's Connection Director en populaire auteur van het boek "Girl on Top". "Soms beseft de collega niet eens dat zijn gedrag effect heeft op de rest van het team. Daarom is het belangrijk dit soort ergernissen op te lossen voordat ze effect hebben op werkprestaties."

Het land met de meeste kantoorirritaties is India en het land waar dit het minste speelt is Italië.

Er waren in de bevindingen tonen ook enkele interessante verschillen tussen mannen en vrouwen. Zo stoort 62 procent van de Amerikaanse vrouwen zich aan kleding die te veel onthult op de werkplek, terwijl slecht 29 procent van de Amerikaanse ondervraagde mannen aangaf dat een probleem te vinden. De Zweden zijn het meest tolerant ten opzichte van andere nationaliteiten over wat andere dragen op de werkvloer, maar ook hier zijn verschillen tussen de geslachten. Aan Onthullende kleding ergert 35 procent van de vrouwen zich in Zweden, en slechts 12 procent van de Zweedse mannen ziet onthullende kleding als een probleem.

Download een infographic van het onderzoek en ontdek hoe je kunt omgaan met diverse kantoorirritaties op het blog van LinkedIn: http://lnkd.in/office-pet-peeves.

***
Over LinkedIn
LinkedIn is 's werelds grootste online professionele netwerk met 100 miljoen leden in meer dan 200 landen. De website van LinkedIn is in 2003 gelanceerd en rekent leidinggevenden van elk Fortune 500-bedrijf tot zijn leden. Het is een private onderneming met gediversifieerd bedrijfsmodel en kent inkomstenstromen van inschrijvingen van gebruikers, de verkoop van advertenties en recruitmentoplossingen. Het LinkedIn hoofdkantoor is gevestigd in Mountain View Californië.



Ingezonden persbericht