Project Gemeente Westland
Event 2011: De kracht van marketing!
Westland Event 2011: De kracht van marketing!
Publicatiedatum: 09-06-2011
Ondernemers ontdekken de kracht van marketing. En tegelijkertijd de
ongrijpbaarheid van consumenten. Hoe kan marketing bijdragen aan meer
onderscheid? Wat kunnen we leren van andere sectoren? En welke 'best
practices' zijn er zowel binnen als buiten de glastuinbouw? Op deze en
andere vragen geeft het Westland Event 2011 antwoord. Dit jaarlijks
terugkerende event voor de glastuinbouwsector heeft plaats op woensdag
28 september en staat onder leiding van sportpresentator Tom Egbers.
Gastheer is dit jaar FloraHolland in Naaldwijk.
Het glastuinbouwcluster is constant bezig met nieuwe ontwikkelingen.
Steeds weer wordt gezocht naar kansen om de concurrentiepositie van het
cluster te behouden en te versterken. Innovaties in teelt en
teelttechniek vinden op grote schaal plaats. Marketinginnovatie staat
daarentegen nog in de kinderschoenen. De productiesector is overwegend
kostprijsgeoriënteerd. Op alleen kostprijs kan de concurrentieslag met
buitenlandse producenten echter niet worden gewonnen. Het is
noodzakelijk meer in toegevoegde waarde en marktconcepten te denken. Na
het succesvolle Westland Event 2010 bij Sion over de
internationalisering van de glastuinbouw, heeft de gemeente Westland
dit jaar daarom gekozen voor het thema Marketing. Het thema wordt
belicht door sprekers, nationaal of regionaal bekend, met kennis van
zaken en een inspirerende kijk.
Aanmelden
Het Westland Event begint om 15.00 en duurt tot 21.30 uur. Het is een
mix van centrale presentaties, workshops en bedrijfspresentaties.
Deelname aan het Westland Event is gratis. Aanmelden kan vanaf 11 juli
2011 via www.gemeentewestland.nl/westlandevent.