Project Gemeente Westland

Event 2011: De kracht van marketing!

Westland Event 2011: De kracht van marketing!

Publicatiedatum: 09-06-2011

Ondernemers ontdekken de kracht van marketing. En tegelijkertijd de ongrijpbaarheid van consumenten. Hoe kan marketing bijdragen aan meer onderscheid? Wat kunnen we leren van andere sectoren? En welke 'best practices' zijn er zowel binnen als buiten de glastuinbouw? Op deze en andere vragen geeft het Westland Event 2011 antwoord. Dit jaarlijks terugkerende event voor de glastuinbouwsector heeft plaats op woensdag 28 september en staat onder leiding van sportpresentator Tom Egbers. Gastheer is dit jaar FloraHolland in Naaldwijk.

Het glastuinbouwcluster is constant bezig met nieuwe ontwikkelingen. Steeds weer wordt gezocht naar kansen om de concurrentiepositie van het cluster te behouden en te versterken. Innovaties in teelt en teelttechniek vinden op grote schaal plaats. Marketinginnovatie staat daarentegen nog in de kinderschoenen. De productiesector is overwegend kostprijsgeoriënteerd. Op alleen kostprijs kan de concurrentieslag met buitenlandse producenten echter niet worden gewonnen. Het is noodzakelijk meer in toegevoegde waarde en marktconcepten te denken. Na het succesvolle Westland Event 2010 bij Sion over de internationalisering van de glastuinbouw, heeft de gemeente Westland dit jaar daarom gekozen voor het thema Marketing. Het thema wordt belicht door sprekers, nationaal of regionaal bekend, met kennis van zaken en een inspirerende kijk.

Aanmelden
Het Westland Event begint om 15.00 en duurt tot 21.30 uur. Het is een mix van centrale presentaties, workshops en bedrijfspresentaties. Deelname aan het Westland Event is gratis. Aanmelden kan vanaf 11 juli 2011 via www.gemeentewestland.nl/westlandevent.