Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Persgroep Digital over landsgrenzen heen

ROTTERDAM/AMSTERDAM ­ De Persgroep vormt een aparte bussines-unit de Persgroep Digital voor zowel Nederland als België. In het bedrijf worden alle digitale merken ondergebracht. Doel is een nadrukkelijker focus op digitale ontwikkelingen.

Onderdeel van de Persgroep Digital zijn onder meer ad.nl, vk.nl, trouw.nl en parool.nl, alsmede hln.be ­ de nummer 1 nieuwssite in België ­ en demorgen.be. Ook worden mobiele sites en bijvoorbeeld vkbanen.nl, autozone.be en e-commerce (vkshop.nl) in het nieuwe bedrijf opgenomen.

Een andere wijziging is dat de Persgroep Nederland per 1 oktober 2011 verder gaat met één directie voor de vier titels AD, de Volkskrant, Trouw en Het Parool. De verwachting is dat dit een eenduidige en doelmatige aansturing van de uitgeef-activiteiten ten goede komt. Tot dusver functioneerde zowel in Rotterdam (voor AD) als in Amsterdam (voor de Volkskrant, Trouw en Het Parool) een directie.

EINDE PERSBERICHT