Project Gemeente Westland
Tevredenheid over Meldpunt Leefomgeving in kaart gebracht
laat de tekst voorlezen met deze voorleesfunctie
Tevredenheid over Meldpunt Leefomgeving in kaart gebracht
Publicatiedatum: 23-09-2011
Inwoners van de gemeente Westland die via het Meldpunt Leefomgeving de
gemeente benaderen over zwerfvuil, bestrating, groen, schades en
vernielingen oordelen positief over de behandeling en afhandeling van
hun melding. Het eindoordeel over de totale dienstverlening rondom de
meldingen bedraagt een 7,2.
Dat blijkt uit een onderzoek dat de gemeente begin 2011 heeft gehouden.
Ruim 800 mensen die een melding deden, kregen een enquête toegestuurd.
Van hen deed 55,8% mee aan het onderzoek.
De gemeente Westland wil graag weten hoe inwoners de dienstverlening
van het Meldpunt Leefomgeving ervaren. Hoe tevreden zijn zij over deze
dienstverlening en waar liggen de verbeterpunten en kansen voor de
gemeente Westland? Het vorige onderzoek vond plaats in 2007.
Social media
De onderzoeksvragen hadden onder andere betrekking op het doorgeven van
de melding, de (tussentijdse) informatievoorziening, de terugkoppeling
over de melding en de afhandeling. Ook werd de geënquetteerden gevraagd
naar de manier waarop zij het liefst geïnformeerd willen worden door de
gemeente. Onder andere de inzet van social media kwam hierbij aan
bod.
Verbeteringen
De gemeente gaat de komende tijd aan de slag met een aantal
verbeterpunten. Zo wordt de vindbaarheid van de onderwerpen op de
website aangepast. Ook wordt de informatievoorziening over de status
van de afhandeling en de werkzaamheden verbeterd. Daarnaast onderzoekt
de gemeente de mogelijkheid om naast het digitale en telefonische
meldpunt ook een mobiele applicatie in te zetten voor het doorgeven van
meldingen.
Waardebonnen
Onder de deelnemers aan het onderzoek over het Meldpunt Leefomgeving
werden 20 waardebonnen verloot. De winnaars hebben inmiddels
persoonlijk bericht ontvangen.
De resultaten van het onderzoek