Twynstra Gudde
Social media te vaak 'misbruikt' door professionals
22 sep 2011
Hoewel social media erg populair zijn, zijn er maar weinig mensen die
écht weten wat een netwerk is, hoe het werkt en hoe het ingezet moet
worden. Het nieuwe boek `#Volgjemenog?' van Tom Gouman gaat over de
échte waarde van deze online netwerken en hoe die stapsgewijs
vormgegeven moet worden voor de eigen persoonlijke ontwikkeling, online
zichtbaarheid en zakelijke relevantie.
Auteur Tom Gouman, organisatieadviseur bij organisatieadviesbureau
Twynstra Gudde op het gebied van Web 2.0 en social media, laat in
`#Volgjemenog?' zien dat professionals nog te vaak een verkeerde
interpretatie geven aan social media. Het boek gaat daarom niet over
social media als medium, maar over hoe online netwerken écht werken
vanuit een sociologisch oogpunt. Wat gebeurt er achter de `social media
schermen'; hoe werkt het écht, waar zit de potentie en waarom is de
grens tussen optimaal gebruik en misbruik zo flinterdun?
`Succesvol deelnemen aan sociale media begint wat mij betreft met
personal branding' vertelt Tom Gouman. `Als dat niet helder op het
netvlies staat, zal men nooit de echte waarde van online netwerken
kunnen inzien.'
Verder biedt '#Volgjemenog?' aan de hand van theorieën uit de
sociologie en de netwerkanalyse een dieper inzicht in de werking van
sociale netwerken. De échte waarde van sociale netwerken zit hem
namelijk niet in het vergaren van geld of kennis of het vinden van een
baan, maar in de mensen. Zij gunnen u uiteindelijk een baan, vragen u
voor een opdracht of bevelen u bij anderen aan.
Ontdek hoe sociale media en online netwerken u kunnen helpen om
verbindingen te leggen met waardevolle mensen #Volgjemenog?
Contact
Social media te vaak 'misbruikt' door professionals
Anneliese Pijnaker
Tel: 06 22918557