"Dementerenden krijgen De tijd van je leven"
Persbericht van Nostalgie Media
Onder de naam Nostalgiemedia zijn eerder drie succesvolle edities
uitgebracht van het eerste en enige tijdschrift voor mensen met
dementie. Verschillende prijzen zijn daarmee gewonnen. Dat gaf de
initiatiefnemers, Wendy van Zon en Marianne Maas, de ruimte om het
tijdschrift te professionaliseren. Nu is het terug onder de naam De
tijd van je leven.
Het tijdschrift telt meer pagina's en bevat nog steeds de unieke,
zintuiglijke elementen. Nostalgische foto's, geluidsfragmenten, geuren
en tast-elementen zijn een vast onderdeel van het blad. Deze zorgen er
namelijk voor dat mensen met dementie herinneringen ophalen en
herbeleven. Alleen of samen met een meelezer. De ervaring leert dat het
blad een uitstekende manier is om contact te maken met een dementerende
oudere en ook de regie van het gesprek bij hen te leggen.
De enthousiaste reacties van mensen op de eerste edities - van demente
ouderen en hun familie en vrienden, van verpleeg- en
verzorgingstehuizen, van zorgprofessionals - maakten dat Marianne en
Wendy heel graag doorgingen met het tijdschrift. Ontspanning bieden aan
een moeilijk bereikbare doelgroep is hun doel. Daar deze groep nog
steeds groeiende is, zal dit de komende jaren een zeer actueel thema
blijven. Het tijdschrift kan gebruikt worden in verpleeg- en
verzorgingstehuizen, maar natuurlijk ook in thuissituaties. Ook is het
een uitstekend cadeau-idee.
De tijd van je leven gaat om het steeds opnieuw ervaren en beleven, en
de nieuwe website www.detijdvanjeleven.com sluit daar perfect op aan.
Hoe het tijdschrift in de praktijk werkt is op de website te zien in
een filmpje met mevrouw Strijbos, die samen met haar dochter het
tijdschrift leest. Onder het kopje 'Beleef' is een veelheid aan
nostalgische foto's, video's en geluidsfragmenten te vinden. Op de
website kan het blad ook besteld worden (losse nummers of een
abonnement).
Naast de vertrouwde samenwerking met Prof. Scheltens, directeur van het
VUmc Alzheimercentrum, zijn er nieuwe partners gezocht en gevonden.
Zoals Bureauvijftig, specialist in marketing en communicatie voor de
50+ markt, en Koninklijke Kentalis, een landelijke organisatie voor
mensen voor wie horen of communiceren niet vanzelfsprekend is, die
zorgt voor het handwerk in het tijdschrift.
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
*
Links:
http://youtu.be/u1i65zzwxOI
Razende Robot Reporter