Duits-Nederlandse Handelskamer
Seminar "Grenzeloze marketing - tools voor Duitsland en Nederland"
Den Haag, 26.08.2011.
Hoe ondernemingen marketingtools als social media en reclame zowel op
de Nederlandse als de Duitse markt succesvol kunnen inzetten, is
onderwerp van het seminar `Grenzeloze marketing - tools voor Duitsland
en Nederland' op 21 september 2011 van 9.30 tot 18.00 uur in Bocholt
(vlakbij Dinxperlo). Organisator is de Nederlands-Duitse Handelskamer
(DNHK).
"Voor succesvolle marketing is het bijzonder belangrijk om op de kleine
maar fijne cultuurverschillen te letten. Verkeerde beeldspraak of het
gebruik van een woord dat op de buurmarkt een andere betekenis heeft,
kan het effect van de campagne compleet teniet doen", zegt docente
Katja Schleicher van Impact! Communication Coaching. "Tegelijkertijd
bieden de verschillen ook een schat aan mogelijkheden voor creatieve
marketingactiviteiten." Hetzelfde geldt voor de zeer verschillende
medialandschappen in beide landen. Dit seminar laat zien hoe
ondernemingen de boodschap zowel voor Nederland als voor Duitsland
succesvol kunnen formuleren, vormgeven en verspreiden. De onderwerpen
die tijdens deze workshop aan bod komen, lopen uiteen van planning en
budgettering tot en met de inzet van verschillende
marketinginstrumenten. Aan het seminar zullen ook Duitse ondernemers
die in Nederland zaken doen deelnemen. Daardoor vindt een
praktijkgerichte ervaringsuitwisseling plaats.
Het seminar is vooral bedoeld voor ondernemers en vertegenwoordigers
van bedrijven, die verantwoordelijk zijn voor marketing en
communicatie. Ook medewerkers van communicatiebureaus, die
marketingcampagnes voor hun klanten uitvoeren, kunnen deelnemen. Het
maximale aantal deelnemers is 10.
De deelnamekosten bedragen 349,- euro (excl. BTW). Leden van de DNHK
krijgen 20 procent korting.
Contact: Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK), Marlies Komorowski,
Tel. 070 3114 156, E-Mail: m.komorowski(at)dnhk.org
Directe link: http://www.dnhk.org/?id=35723