NEN
Afhandeling klantcontact
* Datum: 20 sep 11
* Locatie: NEN, Delft
* Prijs: EUR 0.00 (excl. btw)
* Duur: 1 ochtend
* Informatie
NEN onderzoekt of er voldoende interesse is voor een norm voor de
afhandeling van klantcontacten en organiseert daarom een
informatie-ochtend voor geïnteresseerde partijen.
Contact met de klant kan een zeer bepalende factor zijn in het
functioneren van organisaties. Het komt regelmatig voor dat de
manier waarop organisaties met hun klanten omgaan op een negatieve
manier in het nieuws komt. Het gevolg hiervan kan zijn dat er
imagoschade ontstaat, of dat de overheid ongewenst ingrijpt. Juist
omdat de afhandeling van klantcontacten zo belangrijk is, is het
idee ontstaan om een verkenning te doen naar een norm voor
klantcontacten. Met daarin eenduidige richtlijnen voor het
afhandelen van klantcontacten, meetmethodiek en definities.
Het initiatief komt voort uit drie partijen die onlangs de NEN norm
8878 `Telefonische Bereikbaarheid' hebben gepubliceerd; Quality
Support, Contera Advies en Total Circle.
De mogelijk nieuwe norm is voor een brede doelgroep bedoeld. Het
meten van de afhandeling van klantcontacten is niet alleen
belangrijk voor commerciële organisaties, maar ook voor
niet-commerciële organisaties, de overheid. De kwalitatief goede
afhandeling van klantcontacten van belang voor alle organisaties
waarvoor contacten met hun omgeving belangrijk zijn. Ook voor
bedrijven die de kwaliteit van klantcontacten meten is het bestaan
van een norm belangrijk. Het voldoen aan een breed geaccepteerde
norm biedt zekerheid aan hun klanten en maakt benchmarks met andere
organisaties die worden beoordeeld voor die norm zinnig. Dit is een
belangrijk verkoopargument voor de diensten en kan indien goed
gehanteerd leiden tot vergroting van het marktaandeel.
Doelgroep
De informatiedag is bedoeld voor geïnteresseerden; mensen of
organisaties die mee willen werken aan een norm. Tijdens die dag
wordt er toegelicht wat exact te bedoeling is van die nieuwe norm
en om te kijken of er partijen zijn die mee willen werken.
De informatie-ochtend vindt plaats bij NEN in Delft; deelname aan
de ochtend is gratis.
Zie ook het gerelateerde bericht op de website van NEN:
http://www.nen.nl/web/Normshop/Norm-voor-afhandeling-klantcontacten
.htm
Download hier het programma van deze bijeenkomst.
Contact
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de consultant Jaap
van der Marel, via e-mail jaap.vandermarel@nen.nl.
* Inschrijven
Ja, ik wil me inschrijven voor dit evenement.
Evenementen
* Evenementenkalender
+ Presentaties
+ Algemene voorwaarden
Contact
T (015) 2 690 448
E evenementen@nen.nl