Misleidende reclame pak je niet aan door post te verbieden
* 12 september 2011
*
Dinsdag 13 september a.s. stemt de Tweede kamer over een aanpassing van
de Wet op de Kansspelen. Het amendement dat PvdA en GroenLinks hebben
ingediend om misleidende reclame door loterijen te voorkomen, is
daarbij bijzonder. Deze partijen willen loterijen verplichten
voorafgaande toestemming te vragen voor het versturen van geadresseerde
reclame via post, SMS en
e-mail. Op het eerste gezicht een sympathiek voorstel. De consument
dient immers niet lastig gevallen te worden met reclame waarop deze
geen prijs stelt en die misleidend is. Maar men wil hiermee iets
verbieden wat al verboden is: het sturen van e-mail en SMS zonder
voorafgaande toestemming.
Zie de ingezonden brief van DDMA voorzitter Harry Meijdam waarin hij
reageert op het amendement van PvdA en Groenlinks om misleidende
reclame door loterijen te voorkomen.
Dit artikel behoort tot het dossier:
* Kansspelen
Nederlands Uitgeversverbond