Ingezonden persbericht


Persbericht

'Ping! Klaar! Genieten maar!'

Zinnin: nieuwe soepen voor elk moment van de dag

Almelo, 12 september 2011 -- Zwanenberg Food Group introduceert Zinnin: vier heerlijke soepen voor elk moment van de dag. Tijdens lunch of diner, voor of na het sporten of gewoon als tussendoortje; in Zinnin heb je altijd zin. De soep is met ingang van september 2011 verkrijgbaar in vier smaken: tomatensoep, groentensoep, champignonsoep en kippensoep. Daarnaast introduceert Zwanenberg onder de merknaam Zinnin heerlijke snackballetjes in drie smaken.

'In de markt is nog steeds een tendens gaande in de richting van 'gemak dient de mens'. Mensen zijn bereid voor deze convenienceproducten te betalen, mits de kwaliteit heel goed is', aldus Ferry Szovan, commercieel manager bij Zwanenberg Food Group.

Zinnin soep wordt verkocht in een innovatieve eenpersoonsverpakking: een recyclebare kunststof kom die zó in de magnetron kan worden geplaatst en opgewarmd. Na twee minuten is de soep perfect op temperatuur en kan deze direct worden geconsumeerd. Szovan: 'Dit is uniek in dit segment; andere soepen zijn verpakt in alumunium of blik en kunnen niet met verpakking en al in de magnetron. Zinnin is dus een echt gemaksconcept, maar wel één van topkwaliteit.'

Zinnin snackballetjes

Onder de merknaam Zinnin brengt Zwanenberg gelijktijdig ook snackballetjes op de markt. Het gaat om drie smaken; jus, satésaus en tomatensaus. 'Deze lekkere snackballetjes zijn ideaal als borrelhapje of tussendoortje', aldus Ferry Szovàn. 'Ook deze producten kunnen met verpakking en al in de magnetron worden geplaatst.'

Met Zinnin soep en snackballetjes mikt Zwanenberg vooral op gezinnen met kinderen, tweeverdieners, studenten en eenpersoonshuishoudens. De producten kunnen op elk moment van de dag worden geconsumeerd: tijdens lunch of diner, maar ook voor en na het sporten of tussendoor.

Distributie en communicatie

Vanaf week 37 zal Zinnin bij diverse supermarkten te koop zijn. Bij de introductie van Zinnin wordt gebruik gemaakt van traditionele media zoals print, maar vooral ingezet op social media, zoals Facebook, Twitter en Hyves. Ping! Klaar! Genieten maar! wordt als pay-off gebruikt.

Over Zwanenberg Food Group

Met 1.600 medewerkers en een omzet van ¤ 350 miljoen (2010) behoort Zwanenberg Food Group tot de leidende Europese producenten en exporteurs van vleeswaren en vleesconserven. Zwanenberg beschikt over eigen productielocaties in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Het concern verkoopt zijn producten onder diverse internationale merknamen, waaronder ZWAN (in een groot aantal exportlanden) en Kips (in Nederland). Het concern levert ook een aantal bekende private labels en heeft, naast in de retail, tevens een sterke positie opgebouwd in het out-of-homesegment (bedrijfs- en institutionele catering alsmede verkoop via pompstations etcetera), onder andere met gesneden en voorverpakte vleeswaren. Zwanenberg exporteert vleesconserven naar meer dan honderd landen wereldwijd.

Noot voor de redactie (