Gemeente Assen
Welstands- en reclamenota
Geef uw mening
Heeft u ideeën over minder en eenvoudiger regels voor welstand? Kom dan
naar de informatieavonden en geef uw mening.
Welstand, bouwvergunningen... allemaal regels waaraan we moeten voldoen
om ervoor te zorgen dat de stad er fraai en goed verzorgd bijligt. Maar
met te veel regels is niemand gebaat en is iedereen het overzicht
kwijt. Daarom streeft de gemeente Assen naar een welstandsbeleid met
minder en eenvoudiger regels en meer duidelijkheid voor de bouwer maar
wel met behoud van de ruimtelijke kwaliteit.
Uw mening telt
Iedere Assenaar heeft wel eens te maken met welstand. Bijvoorbeeld
omdat u zelf gaat bouwen, of uw buren. Daarom organiseert de gemeente
Assen de komende weken bijeenkomsten om u over het nieuwe
welstandbeleid te informeren. Tegelijkertijd zijn we benieuwd naar uw
mening. Zijn deze regels duidelijk genoeg? Vindt u dat de regels de
kwaliteit van uw omgeving of de historische binnenstad voldoende
beschermen? Deze vragen willen we graag aan uw voorleggen. Uw reacties
worden samen met de nieuwe welstandsnota aan de gemeenteraad
voorgelegd.
Informatie-avonden
De informatie-avonden zijn van 19.30 - 21.30 uur in de raadszaal van
het stadhuis. We hebben bijeenkomsten voor verschillende doelgroepen:
* 12 september (voor ondernemers in de binnenstad en de
wijkwinkelcentra)
* 13 september (voor sportverenigingen)
* 5 oktober (voor bewoners).
Belangrijke documenten:
* complete concept welstands- en reclamenota (PDF - 2,2 MB)
* samenvatting welstand- en reclamenota (PDF - 43,2 KB)
* reclamekaart (PDF - 3,5 MB)
* welstandskaart (PDF - 5,5 MB)
Vragen of reacties
We houden u ook via onze website en Twitter op de hoogte. Heeft u
vragen, suggesties of wilt u meer informatie? Neem dan schriftelijk
contact met ons op, via de mail denieuwewelstandsnota@assen.nl of per
post:
Gemeente Assen,
Afdeling Ruimtelijke Plannen
o.v.v. Welstandsnota
Postbus 30018
9400 RA Assen