Ingezonden persbericht
Persbericht
Mannen willen geen rommel en geen roze in huis
Hoofddorp, 12 september 2011 - Volgens hun vrouwen laten mannen alles achter zich aan slingeren. Maar wat blijkt? Mannen hebben een broertje dood aan rommel in huis. Op de vraag, 'Wat is de grootste dooddoener voor een gezellige sfeer in huis?', antwoordt 30% van de Nederlanders: rommel. En voor mannen geldt dit veel sterker (35%) dan voor vrouwen (24%). Vrouwen vinden een persoonlijk huis veel belangrijker dan een opgeruimd huis: 25% tegen 14% van de mannen.
Wat mannen liever ook niet zien in hun interieur: de kleur roze. 34% krijgt hier spontaan rillingen van, tegen slechts 20% van de vrouwen. Deze onthullende resultaten komen uit een onderzoek naar 'Sfeer in Huis', verricht door woonblad ariadne at Home.
It's a (wo)man's world
In de top 10 van sfeermakers staan kaarsen en waxinelichten met stip op één (45%), op de voet gevolgd door warm kleurgebruik (42%) en bloemen (34%). Bloemen worden echter niet gekocht door manlief, maar in meer dan de helft van de gevallen door de vrouw des huizes zelf. Waar is de romantiek?! Nee, sfeer creëren zit 'm niet in de man: het is 86% van de vrouwen die zich hier bewust mee bezighoudt.
Hoe zou het huis er eigenlijk uitzien als ze niet samenwonen? Héél anders, roept bijna een derde van de Nederlanders, waarbij maar liefst 65% van de mannen aangeeft dat dit alles te maken heeft met de wensen van hun partner.
Ruzie!
Toch worden beslissingen over het interieur samen genomen, zeggen zowel 55% van de vrouwen als mannen. Maar het zijn de dames die het meeste geld uitgeven aan accessoires, beweert 43% van de vrouwen en maar liefst 63% van de mannen. Voor een feestje of etentje wordt extra aandacht besteed aan het interieur (85%), en ook dan zijn het vooral de vrouwen die dit oppakken: 40% tegen 16% van de mannen. Ruzie over het interieur? Best vaak: 41% heeft geregeld een meningsverschil.
Dit onderzoek werd uitgevoerd ter gelegenheid van het 10-jarig bestaan van ariadne at Home. Het jubileumnummer ligt nu in de winkel!
Kijk op ariadneathome.nl/onderzoek voor alle uitkomsten.
Het online onderzoek werd uitgevoerd door onderzoeksbureau De Vos & Jansen onder een representatieve groep van 522 mannen en vrouwen van 18 tot 65 jaar.
Sanoma Media Netherlands
Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, customer media, televisiezenders, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sinds 29 juli 2011 is Sanoma (67%) eigenaar van SBS Nederland, samen met partner Talpa (33%).
Het portfolio van Sanoma Media bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, Net5, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl, SBS 6, Startpagina.nl en Veronica magazine.
Sanoma Media is een grensverleggend mediahuis, dat met haar expertise, creativiteit en aansprekende content adverteerders de juiste context biedt om hun doelstelling te realiseren. Met de toevoeging televisie kan nog meer worden ingespeeld op de multimediale behoefte van de consument en de adverteerder. Meer informatie over Sanoma Media Netherlands vind je op www.sanomamedia.nl
Sanoma Media Netherlands B.V. maakt deel uit van de Sanoma Group, een veelzijdige mediaorganisatie die informatie, educatie en entertainment verzorgt voor miljoenen mensen in meer dan twintig landen.
Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomamediaNL
Noot voor redacties
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (
Ingezonden persbericht