AEGON
AEGON zet social media in bij ontwikkeling PPI
07 september 2011 - AEGON heeft een sociaal netwerk opgericht waarin
pensioenadviseurs kunnen meepraten over de producten die in de toekomst
via een AEGON PPI aangeboden worden. De verzekeraar nodigt de adviseurs
uit deel te nemen in een NING-netwerk, een besloten community waarin
mensen met elkaar kunnen discussiëren.
Directielid Jeroen de Munnik hoopt op feedback en advies: "De producten
die wij via onze AEGON PPI willen verkopen, worden opgezet met
co-creatie. Wij gebruiken de opmerkingen bij de ontwikkeling van het
definitieve product. Uitgangspunten zijn vereenvoudiging van de
dienstverlening en het product én uiteraard: lagere kosten." Na de
adviseurs toetst AEGON de producten vervolgens bij werkgevers en
werknemers. Het definitieve product wordt gelanceerd zodra de
vergunning van de Nederlandsche Bank binnen is.
Meeste volgers
AEGON is al veel langer actief in de social media. Uit onafhankelijk
onderzoek over de eerste helft van 2011 bleek dat AEGON in de social
media de onbetwiste koploper is onder de verzekeraars, met de meeste
volgers en fans op Twitter en Facebook. Het social media beleid van
AEGON is gestoeld op het delen, leren, luisteren en in dialoog gaan met
onze klanten en andere geïnteresseerden.
De premiepensioeninstelling is een pensioenuitvoerder waarin werknemers
pensioenkapitaal opbouwen. In een PPI kunnen geen garanties en
voorzieningen worden verzekerd. AEGON liet in januari weten een
dergelijke 'kale' constructie niet aan te willen bieden omdat
werknemers zich onvoldoende bewust zijn van de risico's. De kans is
volgens AEGON niet denkbeeldig dat grote groepen werknemers verwachten
dat ze voorzieningen en garanties hebben die ze dus niet hebben. Daarom
biedt AEGON voorzieningen aan voor arbeidsongeschiktheid en overlijden.
Daarnaast is het mogelijk een garantie op een minimaal eindkapitaal af
te sluiten.