Ingezonden persbericht


Persbericht
Première: de tijdschrift.nl iPad app
De digitale tijdschriftenkiosk van Nederland nu in de appstore

Hoofddorp, 6 september 2011 - Vanaf vandaag grattis te downloaden in de appstore: de tijdschrift.nl iPad app. Deze app biedt toegang tot een breed assortiment tijdschriften. Eenvoudig te kopen, downloaden, lezen en bewaren op de iPad.

Via de app zijn de bekendste Nederlandse tijdschriften van de Weekbladpers, G+J Uitgevers en Sanoma Media te downloaden. Met meer dan 30 toptitels - waaronder AutoWeek, Grazia, Libelle, LINDA., Nieuwe Revu, National Geographic, NUSport, Psychologie Magazine, Quest, Vrij Nederland en vtwonen - is de tijdschrift.nl iPad app de meest complete, digitale tijdschriftenkiosk van Nederland.

De app is simpel en gebruiksvriendelijk. De meeste magazines zijn 1-op-1 PDF-versies van de printedities. Een aantal titels, zoals Goedele en AutoWeek, is verrijkt en interactief.

Hilmar Mulder, hoofdredacteur Grazia: ' Hè, hè, daar is ie eindelijk! De oplossing als je snakt naar je favoriete tijdschrift maar het regent, het is midden in de nacht, of je bent ziek. Met de nieuwe tijdschrift.nl iPad app kun je op elk tijdstip van de dag een blaadje aanschaffen. Ideaal!

De kosten voor het downloaden van een tijdschrift zijn gelieerd aan de Apple iTunes staffelprijzen en lopen uiteen van ¤1,59 tott ¤5,49. Gemiddeld zijn de verkoopprijzen 20% goedkoper dan de losse verkoopprijzen van printedities.

Het assortiment wordt de komende maanden nog fors uitgebreid en op termijn zal het ook mogelijk zijn een abonnement af te sluiten. Voor de iPad app is de technologie van WoodWing Software gebruikt.

De tijdschrift.nl iPad app, een initiatief van Sanoma Media, biedt een duidelijk overzicht van de te verkrijgen tijdschriften en is gratis te downloaden in de appstore. Sanoma Media Netherlands
Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, customer media, televisiezenders, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sinds 29 juli 2011 is Sanoma (67%) eigenaar van SBS Nederland, samen met partner Talpa (33%).

Het portfolio van Sanoma Media bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, Net5, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl, SBS 6, Startpagina.nl en Veronica magazine.

Sanoma Media is een grensverleggend mediahuis, dat met haar expertise, creativiteit en aansprekende content adverteerders de juiste context biedt om hun doelstelling te realiseren. Met de toevoeging televisie kan nog meer worden ingespeeld op de multimediale behoefte van de consument en de adverteerder. Meer informatie over Sanoma Media Netherlands vind je op www.sanomamedia.nl

Sanoma Media Netherlands B.V. maakt deel uit van Sanoma Media B.V., een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomamediaNL


Noot voor redacties

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (