Productschap Vis
* Vispromotiecampagne van start
Vispromotiecampagne van start
Rijswijk, 5 september 2011 - Vandaag start de nieuwe campagne van het
Nederlands Visbureau de `Mannen van de Zee' met als doel de consument
meer over de achtergronden van vis te vertellen. Uit onderzoek blijkt
dat bij de Nederlander nog veel onwetendheid is over de herkomst van
vis.
Vis is regelmatig in het nieuws vanwege het product of vanwege de
binding die ons land al eeuwenlang heeft met de visserij. Daarnaast
rouleren op het moment verhalen over overbevissing en bestandsbeheer.
De campagne moet meer duidelijkheid bieden over de herkomst van vis en
de consument stimuleren wat vaker vis op tafel te zetten.
De `Mannen van de Zee' vertellen de consument op geheel eigen wijze hùn
verhaal over vis. Authenticiteit, vakmanschap, transparantie en
puurheid zijn sleutelwoorden. Want wie kan er meer over vis vertellen
dan de mensen uit de vissector zelf? Zo vertelt een scholvisser wat hij
onderneemt om de schol op een verantwoorde wijze te vangen en laat een
makreelroker zien hoe het rookproces van makreel in zijn werkt gaat.
Maar er is ook een tonijninkoper aan het woord die antwoord geeft op de
vraag welke tonijn verantwoord is om te eten.
De `Mannen van de Zee' zijn te volgen op visrecepten.nl en via social
media (facebook, twitter en youtube). Daarnaast spelen de seizoenen van
vis een belangrijke rol; elke maand staat een andere vissoort centraal.
De kick-off is in september met schol, in oktober volgt de makreel en
daarna komen tonijn en Hollandse garnalen aan bod. Met elke maand
filmpjes, berichten, informatie en natuurlijk recepten. De consument
die meer wil weten over de bereiding van vis, kan elke maand een
speciaal filmpje met aanstormend culinair talent Jim de Jong bekijken
op visrecepten.nl. De Jong heeft een eigen restaurant in Rotterdam Zuid
en laat op geheel eigen wijze zien hoe je de makkelijkste gerechten met
vis klaarmaakt.